Vasketørremaskine hjælp til valg/jeres erfaringer

Ny i forum og ikke vvs kyndig :) 

Jeg er klar over, at separate maskiner er mere effektive på hvert sit felt, men jeg vil gerne anskaffe og installere (separat spørgsmål i forum) en kombimaskine i min meget gamle lejlighed. Mine ønsker er:

- Høj vaskeeffektivitet
- Hurtigt program (15-20 min)
- Automatisk dosering/varighed
- Dampfunktion
- Holdbarhed! Jeg har ikke mulighed for at bære ned fra 3. sal og cykle på værksted med den, og jeg skal bo her, til jeg dør, så deeet... ;)
- pris er en begrænsende faktor - kigger på januarudsalg!

Jeg vasker måske 2-4 × 7 kg om måneden, men en større tromle giver også større tørrekapacitet, hvis jeg forstår korrekt? Desuden dem med 8+ kg, som er på tilbud. Jeg skal primært tørre håndklæder og sengetøj 1-2 gange om måneden. Det meste tøj hænges til tørre.

Har brugt en måned på at læse tests og anmeldelser, og er nu pænt forvirret, dog mere vidende end før ;) 

Jeg kan lide, at Samsung yder 20 års garanti og at de har innovative teknologier, men jo mere halløj, jo flere ting kan gå i stykker?

Jeg har set mig lidt blind på tromlerengøringsprogram - er det blot et program på høj temp uden tøj, som også bare kan vælges manuelt? Men når tromlen er tom, bruges der så nok vand?

Har pt kig på disse maskiner og modtager gerne begrundede anbefalinger:

Samsung - tilsyneladende godt tilbud, men bekymret over dårlige seneste anmeldelser
https://www.power.dk/hvidevarer/toejvask/vaske-toerremaskiner/samsung-wd90t634cbns4-vaskemaskinetoerretumbler/p-1072656/store/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA1-6sBhAoEiwArqlGPrukhhNamuqYc0_D8B0RWy3fQRioZR5EVp3khIVo36Yok4wRdyavxRoCMgMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

LG - God pris og med i tests, men ikke topscorer
https://www.skousen.dk/hvidevarer/vaskemaskine/vaske-toerremaskine/product/lg-f4y5vrp6wy/


Elektrolux med varmepumpe > dyrere men måske det værd?
https://www.power.dk/hvidevarer/toejvask/vaske-toerremaskiner/electrolux-900-seriens-ew9w7449s9-vaskemaskinetoerretumbler/p-1399296/

AEG nåede desværre lige at blive udsolgt, men modtager gerne input om dette og andre mærker, som ikke er listet i mit spørgsmål.

Tak for at bruge tid på at læse og evt. besvare :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaske/ røremaskiner ved jeg intet om, men de 20års garanti dækker kun motoren. Det er aldrig den der går i stykker.
De mærker der har det bedste kvalitetsry er Asko vølund og Miele. Om de laver kombimaskiner ved jeg ikke.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 08-01-2024 13:33:34

Vaske/ røremaskiner ved jeg intet om, men de 20års garanti dækker kun motoren. Det er aldrig den der går i stykker.
De mærker der har det bedste kvalitetsry er Asko vølund og Miele. Om de laver kombimaskiner ved jeg ikke.

 Tak for svar - er med på, at der er motoren, de garanterer :) men andre yder "kun" 10 års garanti, så de må jo tro på deres opfindelse ;)

Jeg har ikke råd til Miele :/ har selvfølgelig søgt på både dansk og engelsk mht. holdbarheden, og det er meget forskellige svar - især sammenholdt med anmeldelser. Men man ved jo også selv, at man er mere tilbøjelig til at anmelde, hvis man ikke er tilfreds ;) 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis