Stiga havetraktor godt eller skidt???

Hej LDS 

Jeg er på udkig efter en ny havetraktor til omkring de 20.000 og har en stiga tornado 398 i kikkerten.
Kender ikke mærket så vil høre om i har lidt input til dette.?
Eller andet mærke/model i selv har været glade for igennem årene.
Min grund er på 1100 m2 ca.    

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stiga er et kendt mærke, så tænker at kvaliteten er ok.
Cub Cadet laver også nogle fine havetraktorer, men de er nok noget dyre.

Selv har jeg en Hustler Fastrack Zeroturn, den er jeg helt utrolig glad for, men det er er ret dyr maskine.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kender ikke noget til Stiga havetraktorer. Men jeg har haft en Stiga plæneklipper med Honda motor i 20 år, og jeg har ingen planer om at skifte den ud. Da jeg for et par år siden havde brug for en ekstra plæneklipper, kigge jeg først på en tilsvarende Stiga med Honda motor. Da den kostede ca. 8000 kr, købte jeg i stedet en billig Stiga. Den har en unbranded motor. Den er slet ikke i samme kvalitet som min gamle maskine. Motoren er svag og det hele er meget spinkelt.

Pointen er at navnet dækker både og noget godt og noget skidt.

Hvis jeg skulle købe en plæneklipper jeg kunne side på, ville jeg købe en zero-turn. Desværre er de stadigt meget dyre.


 
Stiga er vel verdens største producent af havetraktorer til private så det er svært ikke at kende mærket.
Tornado er en relativ billig model med kina motor så forvent ikke den holder evigt.

Hvis du ikke har mere end 1100 m2 hvorfor så ikke vælge en robotplæneklipper + en akku maskine til at tage det robotten ikke kan?
Jeg har for et par år siden skiftet fra en frontmonteret Stiga Park til en segway robot + en Makita akkuklipper, og skal aldrig tilbage. Græsset er langt flottere, jeg sparer 1 time hver uge, mangler aldrig benzin og slipper for at skifte lejer i klippebordet hver anden vinter.

Selvbygger med stort S. 
Hej igen
Tak for jeres fine bud, det er altid rart at få noget viden fra andre der ved mere om tingene ind en selv.
Jeg vil læse lidt mere om de mærker og mortor på de maskiner i nævner.
Min søgen forsætter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis