Printer mister WiFi

Vi har en HP Envy 5530, og den mister hele tiden forbindelse til Fruens computer. Jeg selv kører mest over USB, fordi jeg af og til skanner. Jeg har på fornemmelsen, at det er fordi IP skrider på routeren, og så husker computerne forkert. Har nogen et forslag til en løsning?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte dhcp lease tid op til fx 1 uge. Eller mange routere har mulighed for en permanent dhcp ip til en enhed.
Der er jo også altid mulighed for fast ip på printeren, men det er ikke nødvendigvis let.
Hvordan man præcis gør på din router er umuligt at vide (uden at vide hvilken det er).
Jeg tror, at du får lavet driverforvirring ved at skifte mellem usb og wifi.
Min erfaring er, at man skal vælge det ene eller det andet, og det plejer også at være beskrevet i opsætningsvejledningen, at man vælger det ene eller det andet.
Nu kender jeg ikke den specifikke printer, men det skulle da ikke være noget problem af scanne via wifi. 
Jeg har lavet opsætning af mange printere på wifi og herunder også hp printere, og de har alle kunnet scanne via wifi.
Man skal bare installere de rigtige programmer.
Jeg tror, at hver gang du tilslutter den usb, så skifter den driver, og så vil wifi automatisk falde af.
Jeg ville afinstallere alt i kontrolpanelet vedr. din printer, og så starte forfra - og så kun installere wifi, hvilket også betyder, at usb kablet slet ikke må isættes på noget tidspunkt.


Kurt B. Andersen
Nu har jeg foreløbig låst ip på routeren, så må vi se.
Jeg har den samme printer og også det samme problem, du må meget gerne fortælle hvis du finder en løsning på problemet.

Min erfaring er at man godt kan pinge printeren, når den ikke virker, så tror ikke det er DHCP der er problemet.
I har vel brugt hp Smart app til opsætningen. Der er indbygget driver i windows, men med den kan man ikke få alting til at virke. Hvis man ved en fejl har fået installeret den indbyggede driver i windows (bl.a. hvis man har sat usb kabel i for tidligt), så er det vigtigt, at man først afinstallerer disse drivere, inden man installerer de rigtige fra HP, da de ellers ikke vil virke korrekt.
Vejledning HP Smart app​​​

Kurt B. Andersen
Jeg tror, det har hjulpet at låse ip-addressen. Den er i hvert fald ikke skredet siden, og jeg har fundet på foreløbig fem devices: To tablets, to laptops og en telefon, siden låsningen. Jeg kan også problemløst vælge usb eller WiFi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis