Fiat 500 mild hybrid og 2 års service

Jeg har en Fiat 500 mild hybrid, der bliver 2 år til februar der har kørt 6000 km.
Værkstedet siger at den skal have et stort serviceeftersyn, og prisen er 5000,-

Men er der nogen der kan sige om det er nødvendigt at der bliver skiftet pollenfiltre når den ikke har kørt mere ?

Og de har givet mig en pris på stort service efter Fiat’s foreskrifter, et andet værksted kan gøre det lidt billigere men så er det deres eget store service og ikke efter Fiat’s foreskrifter, er der nogen der ved om det er en dum ide ikke at få det udført efter Fiats anbefalinger ?

jeg vil selvfølgelig have at alt der har betydning / er vigtigt for bilens sikkerhed og stand bliver tjekket.
Men vil feks. Udskiftning af tændrør og pollen filter gi mening ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet et andet autoriseret Fiat værksted, ikke alle er lige "firkantede"


Vi prøver igen, i morgen --
Nu ved jeg ikke hvordan Fiat har det med  kulance, men nogle mærker er ret large, hvis man har overholdt alle eftersyn hos autoriseret værksted, hvis der er generelle problemer med eks motor/gearkasse ud over garantiperioden..

Vi prøver igen, i morgen --
Er der garanti på bilen? Hvis der ikke er garanti mere, så få lavet service på det billigste sted. Tændrør kan nemt holde i 6000 km. , Så de behøver ikke at blive skiftet. Pollenfiltret kan også nemt holdet til 6000 km. 
Du skal få efterset dele af driftmæssig og sikkerhedsmæssig betydning. Det er olieskift samt bremser o.lign. Hvis du vil beholde bilen i længere tid, kan du overveje undervogsbehandling.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis