Blokeret påløbsbremse.

Min bådtrailer vil ikke, påløbsbremsen satte sig pludselig i bund og kommer ikke ud igen uanset hvad jeg trækker i den ??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at finde ud af om det er bremserne der sidder fast, eller det er påløbsmeksnismen. Det gør du ved at løsne kablerne/stangen fra trækket til bremserne.

En bådtrailer hvor akslerne kommer i saltvand er noget fanden har skabt i vrede, så du bilver nødt til at sætte dig ind i hvordan det fungerer da det ikke bliver sidste gang.

Selvbygger med stort S. 
Velkommen på LDS.
Påløbs “trækket” burde komme ud efter aktivering, selv om bremser (og kabler) er rustet. Der sidder en gasstøddæmper i trækket der skulle trykke “trækket” ud efter påvirkning. Når du ikke kan trække “trækket” ud, kan det være glidebøsningerne det er galt med - er det hele fyldt med rust og snavs?
Jeg vil anbefale dig at adskille selve trækket, og få alle bevægelige dele rengjort og smurt. Er gasdæmperen defekt, så ny gasdæmper.

Søren O
Tak for svar i to.. :)   Det skete lige pludselig efter at jeg havde spulet med ferskvand efter brug i saltvand, ingen problemer forinden.  Jeg prøvede at løsne smøreniplene idet de så dårlige ud men de sad godt fast, derefter prøvede jeg at presse smørefedt ind og det lykkedes mærkelig nok fint.  Det må være selve påløbsbremsen den er gal med, den sidder urokkelig presset inde hele tiden.
Hvis du hsr været lidt “hård” ved din trailer kan røret, hvor selve trækkoblingen er monteret, godt være bøjet. Det hindrer også bevægeligheden.

Søren O
Tak for svar, jeg kigger på det når jeg er hjemme igen om 3-4 ugers tid .. :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis