Er LDS gået amok med annoncer?

Tidligere var der et "LDS Tip" (læs; annonce) i bunden af en tråd. Det er OK, selvom de tips var temmelig værdiløse.
Nu er de der efter hvert tredje indlæg. Hvad bliver det næste?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er lidt flere men det generer ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ser ingen annoncer...

Men det skyldes måske Adguard Blocker installeret via Chrome extensions.
jeg ser tre i denne tråd. Efter første, tredje og sidste indlæg. Det er lige voldsomt nok, men det millisekund det tager mig at scrolle forbi er fint set i forhold til at sitet er gratis at benytte og kilde til brugbar info
Er der flere end der plejer at være?
Jeg læser ikke alle trådene, og når jeg er i byen kikker jeg kun ind ad de butiksvinduer der interesserer mig(det er ikke de samme som fruen kikker ind ad).
Desuden har jeg gennem et snart langt liv lært at det ikke er meget der er gratis.
Og idag regner det lidt(det er gratis), og det betyder at vejret snart bliver bedre😎

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Ja, der er blevet skruet lidt op.
Ikke så meget, men indtil nu har de "LDS Tip" i tråden været skjult, når man er logget ind, så derfor oplever I det som et større spring.

Jeg ændrer det dog igen, så vi skjuler nogle af dem igen, når man er logget ind. Det giver ikke så meget mening, at man som stambruger ser de samme reklamer SÅ mange gange.

Men det er virkelig en svær balance. Siden sidste år har annoncemarkedet været enormt presset og indtægterne pr. bannervisning næsten halveret. I den perfekte verden fjernede vi alle reklamer, men virkeligheden er bare, at der er regninger der skal betales for at holde et stort site som LDS kørende. Jeg tror ikke på brugerbetaling, så den eneste måde er at have reklamer og sponsorer på siden.

Når man klikker "Nej" til accept af cookies eller bruger en ad-blocker, så giver det 0 kr. til siden. Sådan er virkeligheden. Jeg kunne lægge en blokering på, som forsøger at forhindre ad-blockers, men det er heller ikke en holdbar løsning efter min mening.

Sponsor-aftalerne (som bl.a. munder ud i "LDS Tip") er et egenudviklet LDS-tiltag, som kører udenom banner-systemerne. Det er en integreret del af siden og derfor tillades de af ad-blockerne og må vises selvom man måtte have sagt nej til cookies. Så de er gode for LDS og knapt så forstyrrende som bannere kan være.

Jeg prøver forskellige tiltag af, for at det skal blive en holdbar løsning for både annoncører og brugere. For i sidste ende har sponsorerne brug for at der bliver klikket - ellers er det ikke pengene værd for dem. Men endnu vigtigere: Det skal være til at holde ud som bruger. For uden jer, er der jo ikke noget LDS!

Så bliv endelig ved med at give feedback på hvordan I oplever reklamerne! Jeg lytter og retter til, så vi kan ramme en god balance.

Mvh. AllanE
Jeg opfatter ikke disse fredelige reklamer som et problem, så længe der ikke bryder tale, larm og musik ud af dem, som man ofte var udsat for før i tiden. Fint nok!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis