Gulv konstruktion, meget vægt belastning

Jeg skal lave et gulv, som kan holde til minimum en palleløfter + gods. Lad os sige totalt 2000kg.
Ville gerne det kunne holde til gaffeltruck + gods. Totalt 5000kg.

Min tanke var følgende opbygning:
100x100 C18 Stolper\tømmer som strøer
45x95 Reglar oven på, modsat retning af strøer
15mm støbekrydsfiner/trailerplade

Der vil kun være 15cm mellem strøer og det samme mellem Reglar.

Og hvis det er bedre, så tage noget tyndere tømmer istedet for de 45 Reglar og så tage en 21mm plade istedet. Eller lave dobbelt op på plade fx 2x 15mm.

Jeg har 160mm til opbygningen.

Hvad siger panelet? Stærkt nok, evt anden løsning? 
Jeg skal lave et gulv, som kan holde til minimum... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 17-08-2023 11:51:07

Jeg tror sagtens det kan bruges. Jeg ville holde mig til de 150 mm afstand øverst men nederst kan det være mere.  Jeg regner mig frem til at du vil lægge de 45 x 95 ned på siden. Det vil være ok når der kun er 150 mm frit spænd. 

 Ja de vil ligge på siden.

Jeg fandt dog lige disse:https://maskinbutikken.dk/product/plastkoereplade-3000-x-1500-x-15-mm

Det kunne også være en mulighed som øverste lag, istedet for trailerpladerne.

Og alternativt kunne jeg lave det med 30/32mm brædder i stedet for reglarne, ligge trailerpladerne og ovenpå de plastkøreplader i 15mm.
Nå gulv konstruktionen holder ikke, så nu må det blive beton, selvom det skaber lidt andre udfordringer i opbevaring etc. 

Jeg har egentlig helt styr på det meste - men er der nogle af jer som ved, hvor højt rionet max må ligge. Jeg kan umiddelbart læse mig til, at det skal ligge 1/3 oppe for maksimal styrke men hvis jeg har 150 mm kan det så ligge 35mm under betonen fra toppen? Så ligger det jo stadig i den øverste 1/3 af betonen...
Så vil det passe med, at jeg bare kan ligge det på de forhøjninger der er på 95mm + 20mm afstandsklodser.
Ok ærgerlig det havde jeg ikke forventet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er den nedre 1/3 det skal ligge i.

Men hvis det er oven på eksisterende beton, så er 35mm fra toppen fint, da undergulv er stabilt.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis