Ekspansionstank på kølersystem

Når min MC holder i kø i sommervarmen, smider den kølervæske på vejen, og så må jeg hjem og fylde op. De fleste/alle vandkølede MCer har jo en overløbsbeholder, som overskuddet af vand løber over i, når den bliver varm. Men den beholder sidder jo bag/efter køler dækslet, så kølervæsken kan ikke løbe tilbage i køleren. I biler er der derimod en decideret ekspansionstank, hvorfra kølervæsken kan suges tilbage i køleren, når væsken bliver kold. Jeg gider kort sagt ikke at rende og fylde efter hele tiden, så derfor vil jeg gerne have sådan en tank. Jeg ved, at de ofte eftermonteres i Australien. Har nogen prøver noget lignende, eller kender en tank der kan bruges?
Når min MC holder i kø i sommervarmen, smider den... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Steen Lassen skrev den 18-09-2023 08:49:21

Jeg tror, det gamle køler dæksel var blevet svag i den store fjeder, og at pakningerne var blevet lidt sammenklemte. Derfor har den lukket kølervæske over i overløbstanken ved for lavt overtryk i køleren. Nyt køler dæksel indkøbt og monteret.

 Den smider stadig kølervæske! Sgu!

Nu går jeg tilbage til et fix, jeg har lavet før, og som jeg ved virker:
Jeg sætter en kontakt på den føler, der starter ventilatoren, så jeg kan starte den manuelt. Så starter jeg bare ventilatoren manuelt ved kø-kørsel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis