Brun sæbe på mursten

Hej
Jeg læste at brun sæbe var der en som havde god erfaring med når mursten skal rengøres fra maling mm. Jeg har en bevaringsværdig murstensvæg som skal renses for silikone og noget gråt klistret noget som er meget klistret imellem fugerne. Dernæst har jeg en murstensvæg med maling, men der er noget gråt indenunder spartlet og maling uden på.
Brun sæbe stadig eller nitromors som jeg har fået et råd om? Hjælp mig. Hilsen Hanne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden  
Fjern så meget af fugemassen som muligt med en spartel.
Så kan du lave en lille prøve med brunsæbe, som du afdækker med plast i et døgns tid.
Den malede væg ligner en der er filset, så her er både "cement" og maling, så her kan malingsfjerner ikke gøre nytte.
Det skal fjernes mekanisk, og efterlader nok ikke murstenene med en pæn overflade, der skal nok en fasade-fræser til.

Vi prøver igen, i morgen --
Silikone kan du ikke fjerne med brun sæbe eller Nitromors. Det skal skrabes af.

Det Nitromors der sælges i dag er ikke ret skærkt. En liter flydende brun sæbe koster 15 kr i Netto, en liter Nitromors koster 200-300 kr, så hvis man er er i tvivl, prøver man først med brun sæbe.  

Jeg deler je-ns tvivl om det kan gøre noget ved den behandlede væg af kemisk vej.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
mon ikke et firma der normalt fjerner grafitti kan klare dette her, de ved ligsom hvordan det skal håndteres og har kemikalierne til det inden man selv får ødelagt overfladen på stenene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også