Wifi ustabilt

Jeg har virkeligt store problemer med stabiliteten af nettet. Kommer ind via coax til en fastspeed router som sidder i bridge mode til Asus xt8 mesh. De er forbundet med cat6 kabel. Men forbindelsen mellem router og Asus ryger i tide og utide. Det er absurd frusterende at have ustabilt internet.

Er der nogle der har ideer til, om det er fastspeeds router der har ustabile porte ud til Asus, eller andet?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville hos Elgiganten købe en anden router og koble på samme port.
Så se om den har samme problem. Så ved du om det er router eller Asus der er problemet.
Elgigantkøbet kan frit returneres i vistnok 30 dage hvis du behandler den ordentligt og har kvitteringen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nu kender jeg ikke din mesh router, men er du sikker på, at du behøver at sætte fastspeed routeren i bridge mode?
Jeg har selv haft prøvet forskellige mesh løsninger med mit fastspeed, som også er via coax, og i ingen af tilfældene har jeg sat routeren i bridge mode. 
Jeg har både prøvet med, at det ene anlæg kørte sit eget netværk ( så jeg både kunne koble op direkte via fastspeed netværket eller via mesh netværket), og et andet anlæg blev sat til at køre med samme navn og kode som det fra fastspeed, således at det hele var et stort netværk, hvor man trådløst så automatisk hoppede på det, som havde stærkest signal, så det ene øjeblik var det via fastspeed routeren og i andre tilfælde via mesh enhederne.
Begge anlæg kørte problemløst.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis