Min PC og et gratis virus scanner program?

Min PC hævder at den er virus inficeret, hvilket jeg ikke tror på er tilfældet. Hvilke gratis virus scanning programmer kan anbefales?

Som det er nu popper der masser af advarsler op om virus og alle er med tilhørende opfordring om at købe en licens til fx avast...... når disse advarsler er slået ned et antal gange, så kører alt egentligt fint indtil den har været lukket ned, hvor efter det hele starter igen.

Jeg bruger den primært til at surfe på nettet samt lidt Word og Excel programmer.....

Godt råd modtages m tak 🫠

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok Spyware der er kommet ind.
Prøv denne her fra Malwarebytes Link den har jeg brugt en del gange med succes.

Den kan køre gratis og så kan du afinstallere den bagefter da den selvf også gerne vil komme med popups.



Bare kald mig BBB 
Hvis det er en nyere Windows pc, så er antivirus indbygget. Du kan starte en scanning under sikkerhed.

Men det lyder mest som at det er nogle pop-up beskeder, som bliver sendt til dig, men som ikke er egentlige virus. Du kan gå ind i indstillinger for din browser, og se hvilke sider, der har tilladelse til at sende dig beskeder. Der er sikkert nogle sider på den liste, som du ikke kender. Slet dem, og problemet burde være løst.
Det er en nyere Windows pc, Mindre end et år gl.
Jeg bruger office365, og primært edge som browser.
I øverste højre hjørne finder jeg de treprikker. Og herfra kommer jeg på en liste hvor et punkt hedder indstillinger. Men hvor skal jeg ind her for at kunne kontrollere det?

MVH Njord
Min Edge er på engelsk. Håber du kan finde det, hvis din er på dansk.
Jeg skal gå til Settings -> Cookies and site permissions -> Site permissions -> Notifications.
På den side er der så en "Block" liste og en "Allow" liste. Mit bud er, at du under "allow" har nogle sider, som du ikke kender til.

Du skriver, at du primært bruger Edge. Men i princippet kan notifikationerne også komme fra andre browsere, selvom du ikke bruger dem så ofte. Der findes tilsvarende indstillinger i de andre.

jenshøj skrev den 27-07-2023 22:11:13

Min Edge er på engelsk. Håber du kan finde det, hvis din er på dansk.
Jeg skal gå til Settings -> Cookies and site permissions -> Site permissions -> Notifications.
På den side er der så en "Block" liste og en "Allow" liste. Mit bud er, at du under "allow" har nogle sider, som du ikke kender til.

 Bruger ikke rigtig Edge, men sådan her ser den Danske ud.



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Sørg lige for at du ikke rent faktisk har en gratis version af avast installeret. 

Og ellers så prøv denne, som der specifikt fjerner virus der spammer reklamer. Malwarebytes addware cleaner, den er bedre til den slags end alm. Virus scan programmer.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Windows har indbygget antivirus programmet Defender, som fungerer udmærket.
De beskeder du får om at din computer er inficeret med virus og alskens utøj kan du bare slette.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis