Billigste smartphone til MitID søges

Søger den billigste smartphone på markedet til MitID.
Tilsyneladende en model med Android 7 eller højere, kamera samt chiplæser til passet.
Skal kun bruges 4...5 gange, så ryger den i skraldespanden.
Forslag?

Tak.

PS: brugttilbud har ingen interesse.


Søger den billigste smartphone på markedet til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 16-02-2023 22:35:57

lrp skrev den 16-02-2023 22:17:37

Det billigste er at henvende sig til borgerservice og få udleveret en kodeviser. Den er gratis.

Tjah, det er selvfølgelig dyrere at få opgraderet sin IQ, men prøv.

Hvis du ser på mine posts (særlig i forhold til dine) og læser hvad der står i dem, så spørger jeg ikke for sjov.
Jeg bor i udlandet (ja, der findes faktisk danskere udenfor Lemvig), og en flybillet til Borger"Service" koster kassen.

Men hovedspørgsmålet et muligvis løst. Det lader til at mit pas bruger NFC (jeg er endnu ikke 100% sikker), og de fleste billige smartphones understøtter ikke NFC.

Så mit spørgsmål er stadig åbent, og kvalificerede og intelligente svar velkomne.




Faktisk et flabet svar Bent :( på et til dit spørgsmål, rimeligt fornuftigt svar.

Men prøv at undgå at smide en ubrugt smartphone i skraldespanden, det er noget miljøsvineri, sælg den i stedet.
Når du nu bor i udlandet så er det heller ikke så nemt for andre her, at gætte på hvor du så kan købe den billigste telefon.
 
Jeg holder hellere min mund nu, dette er ikke det rigtige forum. Jeg har forhåbentlig fundet en løsning, vi får se om jeg kan komme igennem det Orwellske Catch-22 system som "Mit"ID er.
I den forbindelse: har I lagt mærke til, at DKK er værdiløse i udlandet? Ingen vekselbureauer eller banker vil røre ved det skodsystem med en ildtang.
Hele Europa klasker sig på lårene af grin over MitID.

kaffemand skrev den 17-02-2023 15:45:32

Faktisk et flabet svar Bent :( på et til dit spørgsmål, rimeligt fornuftigt svar.

Men prøv at undgå at smide en ubrugt smartphone i skraldespanden, det er noget miljøsvineri, sælg den i stedet.
Når du nu bor i udlandet så er det heller ikke så nemt for andre her, at gætte på hvor du så kan købe den billigste telefon. 

Indrømmet, og jeg er heller ikke stolt af det, men når udgangspunktet er at jeg er for dum til at gå ned til Borger"Service", så får vedkommende tilbage med samme mønt.

"Skraldespanden" er billedligt talt, selvfølgelig bliver den givet videre til nogen der kan bruge den. Vi har masser af Ukrainske mødre/børn her.

Bent Andersen skrev den 17-02-2023 20:48:22

Jeg holder hellere min mund nu, dette er ikke det rigtige forum. Jeg har forhåbentlig fundet en løsning, vi får se om jeg kan komme igennem det Orwellske Catch-22 system som "Mit"ID er.
I den forbindelse: har I lagt mærke til, at DKK er værdiløse i udlandet? Ingen vekselbureauer eller banker vil røre ved det skodsystem med en ildtang.
Hele Europa klasker sig på lårene af grin over MitID.

Der er sikkert andre end jeg der glæder os over de semigratis luksus’ vi som danskere har, og at du har benyttet dig af det, og er tilfreds, sætter vi pris på. Jeg taler bl.a. om retten til at emigrere, hvis man ikke er tilfreds med butikken. Og hvis du en dag finder frem til borgerservice kan de sikkert også “hjælpe dig af med det rødbedefarvede”.

God tur.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har heller ikke meget forståelse for at Mitid skulle være så meget bedre en Nemid. Men begge er smarte metoder til at identificere sig ordentlig.
At Danmark er foran de andre Europæiske lande i forhold til EDB løsninger vil jo  givetvis føre til nogle skrammer. De der kun følger i fodsporene ved jo hvor man skal hen. 
I vores del af verden har vi jo både været igennem telefon på tråde og master, derefter i jordkabler ud til hvert hus, for nu at sløjfe den del til fordel for det trådløse. Mange U lande kom slet ikke igennem de første 2 stadier men er gået direkte trådløs. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis