Regalsafe RS-224 alarm system

Hej,
håber det er rigtig kategori jeg poser i. Og sorry for at post er i den længere ende.

Jeg har et gammelt Alarmsystem med 8 kabelførte zoner tilkoblet (6 motion sensors og 3 dør sensors)
(der var oprindeligt 4 dør sensors)
Ved en ombygning gik en dørsensor i stykker så den skulle frakobles + backup batteri var ved at være dødt.
Så keypad panelet viste fejl i displayet og alarmen blev ustabil så den kunne finde på at komme med "bip" konstant om natten.
Jeg fik fat på en elektriker der skulle frakoble den ene dørsensor og frakoble batteriet med henblik på at han skulle finde en pris på et nyt batteri.
Da jeg ikke var hjemme da elektrikeren var forbi, blev det til frakobling af batteri (og måske frakobling af den ene dørsensor ?) og tog strømmen helt fra alarmen og fremsendte et tilbud på et nyt alarmsystem til 22000 i aftale med min kone!

Det var jeg selvfølgelig ikke interesseret i til den pris, men resultatet er at jeg fik en regning på 900 kr for afmontering af et 12 v blybatteri.
Jeg havde endda afmonteret låget til alarmen, så man kunne gå lige til opgaven.
Det er tilbage i August, så alarmen har været frakoblet lige siden, men vil nu have det koblet på igen.

Mit spørgsmål:

Efter jeg selv har fået strøm til det igen har jeg nu et panel der siger "Reset påkrævet" / "lag sabotage"
Og det kan jeg ikke få væk.!
Det er lykkedes mig at nulstille koderne så de er tilbage til default ) brugerkode + teknikerkode + vægterkode)

Er det nogen der har forstand på sådan et gammelt alarm system. ?

Jeg vil nemlig stadig gerne bruge det hvis muligt igennem et smartboard fra Konnected.io som kan bruges til at få et gammelt alarmsystem online på nettet med smart features enten:

1. ved at koble hele systemet til Konnected boardet så original keypad og zoneopdeling via printpladen kan bruges.

eller 
2. koble alle Sensorene direkte på Konnected boardet og lave sine egne zoner, så gå man uden om original keypad og boks hvor alle sensorer er koblet på.

Det kan godt være jeg ender med løsning 2, men ville gerne forsøge at få det på det originale hvis muligt, da hvis jeg går efter løsning 2 er der ingen vej tilbage til løsning 1 pga alle ledninger bliver frakoblet.

Link til manual og fejl meddelelse har jeg vedhæftet.
Jeg kan ikke finde noget der hedder "reset påkrævet" eller Lag sabotage
Jeg kan ikke rigtig finde ud af at komme ind i teknikermenuen. via:

"Adgang til teknikermenuen 
Du kan gå tilbage til teknikermenuen når som helst systemet er frakoblet og at systemet ikke er i alarmtilstand samt at eventuelle alarmer er afstillet: 
1. Indtast brugerkode (€=1234) efterfulgt af [ESC] + [ESC] 2. 
    Indtast nu [ 0 ] efterfulgt af teknikerkoden (værdi [ 7890 ] ). 

Displayet viser: [ TEKNIKER MENU ] Centralen er nu i teknikermenuen.! 

Men måske reset skal ske på anden måde ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej fik du løst det problem ? Jeg har samme fejl.. mvh freddy 
Desværre nej.

Den er afmonteret og selve Regal safe boksen er også taget ned.

Jeg har købt en Konnected Alarm panel pro:
https://konnected.io/products/konnected-alarm-panel-pro-12-zone-kit

Den gør at du kan enten koble den på Regal safe bundkortet, og derved få den på nettet så du kan få det lagt ind i Home Assistant eller andet IOT.

Eller du kan vælge at koble dine sensorer (motion og dør kontakter) direkte på Konnected boardet og gå helt uden om Regal safe, da den jo melder fejl.

Konnected boardet gør at du kan bruge nuværende sensorer i huset, som er trukket med kabler

Jeg har valgt den sidste løsning.

Har fået set til at virke , men det var rimeligt langhåret.
ok, tak for hurtig svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis