Hjælp til at forbinde ssd med sata til bundkort med 20pin connector

Hej alle. 
Jeg har fået en fin All-in-one pc (lenovo ideacentre a910) som er en 5 år gammel Ca. Der er plads til at montere en alm ssd i bunden af pc'en... Men selve connnectoren på bundkortet har 20pins (talte efter) og er fladt. Sata kablet fra ssd'en vil aldrig passe ind direkte.... Skal man købe en ssd case/ramme med 20pin eller en anden form for adapter?


Hilsen Nas

MVH Nazim
Hej alle.  Jeg har fået en fin All-in-one pc... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg har forstået det, drejer det sig om at montere en ekstra harddisk i den ledige sokkel. Et billede af den ledige sokkel vil hjælpe på forståelsen. Men det lyder som om det er en hd af almindelig 2,5" , som passer i stikket. et billede af stikket i computeren vil være kærkomment.

fase
Nas29 skrev den 20-07-2022 14:55:00
Den del som jeg umiddelbart mangler skulle vist hedde "01EF361 " eller .A. SATA_A910 . Jeg har forhørt mig hos de gængse danske webshops uden held.

På ebay er der flere valgmuligheder, men som I skriver kan det være noget lenovo specifikt ift antallet af pins på selve connectoren...? 

Nu er det jo ikke kun antallet af pins, som er vigtigt. Stikket skal også passe, og signalerne skal være på de rette pins.

Frem for at forsøge at fremskaffe en del fra udlandet, som måske/måske ikke passer, kunne du overveje om det ikke prismessigt er billigere bare at udskifte den eksisterende M.2 disk til en større. Dine eksisterende diske kan du jo sælge.
@jenshøj - det kunne selvfølgelig også være en mulighed til overvejelse. Vil der være nogen problemer hvis jeg går op i størrelse på m.2 disken fra 256gb til fx 1tb/512gb ? jeg læste et sted motherboardet understøtter op til 256gb - altså den nuværende m.2 ...Vil dog helst benytte nuværende m.2 +min egen ssd - så jeg er fri for at reinstallere windows osv - har lige gjort det ;/


MVH Nazim
jenshøj skrev den 20-07-2022 15:05:15

Se billedet i første indlæg.....

 Det ligner stikket til et M2 drev, men Nas29 skriver at M2 er på plads, så hvad er opgaven? M2 disken kan bare erstattes med en disk på 1TB. Det der er på den nuværende kan vel overføres til den ny disk med Partition Magic eller lignende.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis