Ikke tilgængelig ekstern harddisk

min eksterne harddisk 1 TB toshiba (max 3 år gammel) skriver e: er ikke tilhgængelig. jeg har forsøgt at se i diskhåndtering om oplysninger:

det her står der:
TOSHIBA EXT (E:)
931,51 GB NTFS
Iorden (Primær partition)

Harddisk har været tilsluttet til msart tv, til at optage på og uden problemer.

da jeg skal tømme min pc for videoer, vælger jeg at bruge ovennævnte. der er ingen problemer i at overfører fra pc til eksterne harddisk (af hvad jeg ved) og jeg tjekkede inden overførsler på selve harddisk, om der lå noget på den og den viste den var tom (set via pc).
da jeg har overført diverse, vil jeg selvfølgelig ind og se om de ligger på harddisk, men her kommer et lille vindue op med E: ikke tilgængelig, hvilket jeg ikke forstår noget som helst af.

så hvordan kommer jeg ind på harddisk og finder optagelser/videoer?

min eksterne harddisk 1 TB toshiba (max 3 år... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen
Jeg ved slet ikke hvordan man formaterer.

Jeg kan ikke ligge det over på harddisk fra pc (igen) da det blev slettet fra pc.
Så jeg har kun det jeg ikke kan komme ind til på harddisken.
Ups.
Så er det med formateringen ligegyldigt.
Kan du bekræfte at du, efter du troede du havde kopieret (reelt set kan man ikke vha hjælp af Windows eller IOS flytte data fra en disk til en anden, man kopierer, og dermed findes data efterfølgende på begge diske) aktivt valgte at slette data fra kilden?
Hvis du gjorde dette har du næsten sikkert mistet de kopierede data.
Hvis du har en eller anden mængde penge og dataene betyder meget for dig, kan visse firmaer i nogle tilfælde redde data fra en disk. Det er naturligvis kun muligt hvis de har befundet sig på disken. Proceduren vanskeliggøres hvis der efterfølgende har været andre data på hele eller dele af disken.
Se evt. https://www.recoverit.dk/data-recovery/?gclid=Cj0KCQiAr5iQBhCsARIsAPcwROMwY3ei4jOPWliVGzq6ufDy16GaKOL10ETpvykl4dQuJbIbIORDDRcaAiMwEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen

Jeg kan faktisk ikke helt huske om data jeg kopierede over til harddisk, blev slettet fra pc efterfølgende.
Men jeg vil forsøge at gøre/se som du har anbefalt.
Tak for hjælp/tid/råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis