2-faktor godkendelse g-mail.

Hejsa.
Jeg har fået en meddelelse om at senest 9 nov. vil jeg overgå til det nye log in. Jeg har prøvet at google det, men savner en gennemgang af hvad som rent faktisk kommer til at ske. På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og så sidder vi her og kan ikke finde hvor man logger sin g-mail af på sin telefon. Vil det sige at på telefonen er det kun min adgangskode som spærre. Hvorfor skal man så ha t0-faktorgodkendelse på sin pc. Og man kan bare lade være at logge af så er den jo altid åben på pc-en Så hvad er vitsen?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
"...hvad som rent faktisk kommer til at ske..."

Du klikker på linket i mailen og gennemfører vejledningen. Så modtager du en kode på SMS som du indtaster.
Hvis du får en fejlmeddelelse, så prøv igen senere. Jeg tror halvdelen af jordens befolkning, er i gang med denne øvelse.

"...Så hvad er vitsen? "

Hvis der er nogen der har luret dine oplysninger, kan de ikke logge ind, uden at have din telefon i hånden.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har også gmail, men har ikke fået en sådan mail.
 
Er du helt sikker på at det ikke er en falsk mail ? Jeg er ekstrem forsigtig med bare at klikke på links i mails jeg får.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det er korrekt, at Google er i gang med at få flere til at bruge 2FA, som første skridt i helt at droppe brugen af passwords i fremtiden. Men de beder selvfølgelig ikke alle om at gøre det samtidig. Så vidt jeg kan læse, er de startet med dem, som har angivet et mobilnummer eller en sekundær email-adresse, da de oprettede deres konto.

Men det er selvfølgelig også noget, som svindlere er opmærksomme på, så det bliver naturligvis også brugt som en anledning til at udsende phishing mails. Så man skal selvsagt ikke klikke på links i mails og angive sine oplysninger.

Gå i stedet direkte ind på den service man bruger, og slå 2FA til dér. Og der er ingen grund til at vente på at man bliver tvunget til at gøre det. Man kan lige så godt få det gjort med det samme, da det øger sikkerheden på ens konto betydeligt. Googles side om det er her: https://www.google.com/landing/2step/?hl=da

Annonce
Jeg har haft to trins bekræftelse siden 2018. Det betyder bare, at jeg skal bekræfte at det er mig, der har logget ind på en ny enhed, computer eller telefon. Det er en sikkerhed for min skyld, som jeg er glad for, selvom det er lidt mere besværligt.

fase
Hej Tak for Jeres svar. Er det korrekt forstået at man ikke kan logge af g-mail på sin smartphone?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 05-11-2021 09:14:37

Hej Tak for Jeres svar. Er det korrekt forstået at man ikke kan logge af g-mail på sin smartphone?

 Du spørger om man kan logge af g-mail på telefonen. Du kan bare slette g-mail appen på telefonen. Hvis du der i mod mener, at du vil logge af din Google konto, gør du det ved at trykke på de tre prikker øverst til højre på skærmen, når du er på Google. På næste skærmbillede trykker du på indstillinger. Derefter trykker du på dit navn og mailkonto. På næste billede trykker du på Log ud, og deaktiver synkronisering. Så er du ude af din Google konto.



fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis