Nedfældet måtte i betongulv

jeg er ved at renovere, og jeg skal 15mm ned i et beton gulv, så jeg kan montere en nedfældet kokosmåtte i entreen, som skal flugte det resterende gulv.

Hvordan hulan får jeg lavet en plan nedsænkning?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skære kanten
hugger op så godt du kan med en lille mejselhammer
lægger et nyt pudslag i bunden
Ud over at skære pænt rundt i kanten kan du skære rille i hele arealet med 12-15 mm afstand og ca. 1,5 gange tykkelsen på dørmåtte. Så er det nemmere at hugge op. Men under alle omstændigheder så skal det pudses op i bunden eller flydespartel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej. 
hvordan gik det med din nedfældning af måtten? 
jeg skal til at skifte gulvet i mit bryggers og kunne godtd tænke mig at have en nedfældet måtte. Men kan ikke greje hvorda jeg lige skal gøre det ift vådrumsmembranen.
Har du gulvafløb da?

Hvis ikke, behøver du ikke membran.

Elektronikteknikeren
Hvis der skal fliser på, er det blot at undlade fliserne hvor måtten skal være. Så køber man blot en rigeligt stor måtte og skærer den til.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
der er afløb, så derfor går jeg ud fra at der skal være membran... det er det der er problemet. Hvis ikke der skulle være membran, havde jeg også bare undladt at lægge fliser lige der. 
Har du behov for afløbet i gulv? Ellers konverteres det let fra gulvafløb til afløb for vask/maskine.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også