Lysdæmper sammen med ikke dæmpbare led lamper

Min datter har fået foræret 2 lamper til sin entre. De indeholder led dioder, der ikke kan udskiftes.
Ej heller kan de dæmpes.
Problemet er, at der er en Fuga skydedæmper (årgang 2010) med korrespondance.
Den letteste løsning vil være at lade dæmperen stå i max. position. Kan lamperne tåle dette og hvis ikke, hvad gør jeg så? Det ligger fast, at de forhåndenværende lamper skal bruges.
Kan jeg evt. udskifte dæmperen med en almindelig afbryder?
Jeg vil være taknemmelig for hjælp, da jeg overhovedet ikke har forstand på elarbejde.
Det skal tilføjes, at der under dæmperen sidder en stikkontakt uden tænd/sluk knap.
Jeg er klar over, at billeder vil hjælpe, men min datter og jeg bor ikke samme sted.
På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det her kræver ikke billeder, helt almindelig installation.
Der er en mulighed for at lamper ikke kan tåle at dæmpes. Jeg har selv for et års tid siden monteret led lamper i og under nogle køkkenskabe. De kørte med dæmper men kan ikke fungere mere. Har ikke fastslået om det er dæmper eller lamper der har taget skade.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv at lade dæmperen stå i øverste position og se om lamperne virker. Hvis ikke, så hedder det udskiftning til en almindelig afbryder evt. en korrespondance afbryder. Korrespondancen forudsætter for at virke med to afbrydere, at der er de fornødne ledninger mellem afbryderne. Det kan vi komme tilbage til.

fase
Tak for svar.
Hvis jeg prøver Fabrins forslag, vil der så være en risiko for, at lamperne går itu?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis