Idpn automatsikringer fra Schneider

I forbindelse med at jeg har skulle gøre plads i min eltavle, har jeg udskiftet en række af mine 1-fases sikringer med 1 modul sikringer fra Schneider af denne type: https://www.wattoo.dk/automatsikring-ic40n-1-pol-nul-c-karakteristik-13a-6-10ka-brydeevne-icu-3322098661

Ved en fejl har jeg nu bestilt en række idpn 1M automatsikringer fra Schneider som denne: https://www.wattoo.dk/automatsikring-idpn-c-1p-n-13a-6-10ka-3322069030
​Er der nogen forskel på ovenstående? Jeg kan ikke finde andet end at det er en anden produktlinje?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De ser helt ens ud, så du bruger dem, du har bestilt. Men du skriver, at du skal have gjort plads i din tavle. Det er formentlig til gruppen til din lader til elbilen. Det vil kræve 6 moduler, 3 til HPFI relæ og 3 til gruppeafbryder. Kan du skaffe det, så må du have 6 lysgrupper. Desuden skal der foretages varmetabsberegninger på din tavle. Det klarer din elektriker, med mindre det også er dig.

fase
S. Fabrin skrev den 26-11-2019 07:46:11

De ser helt ens ud, så du bruger dem, du har bestilt. Men du skriver, at du skal have gjort plads i din tavle. Det er formentlig til gruppen til din lader til elbilen. Det vil kræve 6 moduler, 3 til HPFI relæ og 3 til gruppeafbryder. Kan du skaffe det, så må du have 6 lysgrupper. Desuden skal der foretages varmetabsberegninger på din tavle. Det klarer din elektriker, med mindre det også er dig.

 Jeg havde en elektriker ude ifm installationen af ladestanderen, som netop nævnte at jeg skulle installere miniature sikringer, som ovenstående, hvorefter han kunne lave installationen. Jeg spurgte specifikt ind Tim en varmetabsberegning, men det fnyste han af, og sagde at det skulle jeg ikke forholde mig til.

Jeg har selv lavet en varmetabsberegning, ud fra standard “ældre” komponenter, og den holder stadig. Miniaturesikringerne har et Mindre varmetab, og skabet færre problemer på den front.

Jeg takker for tippet omkring det, og takker for svaret :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis