Urolig vaskemaskine

Jeg har en Samsung quiet drive vaskemaskine,  hvor tromlen tilsyneladende er blevet skæv i ophænget ved motoren, således at den er ude af centrering ved lågen med ca. en centimeter. Den cetrifugerer fint når den er tom, men er ikke til at holde hjemme med tøj i.  Er der nogen, der har en idé til hvad der kan gøres?

Mvh

Poul. P


poul
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at tage toppen af maskinen, og se om der er knækket en fjeder eller ophæng, som holder tromlen på plads?


fase
Poul.P skrev den 08-07-2018 12:54:21

Ja. Og det er ikke det, der er galt

 Er støddæmperne også i orden?


fase

Når du har lågen åben, kan du så ved at rykke i tromlen mærke slør? Hvis du kan rykke tromlen flere mm, så er lejet sikkert gået.


Søren O

Vil det sige at når du har lågen åben, og drejer tromlen rundt, så er den en hel cm. ude af centrering? Hvis det er tilfældet må det være akslen eller tromlen der er blevet skæv.


Søren O

Det er også det, jeg er bange for. Men hvorden kan det ske?...og er det uopretteligt?


poul

Det lyder mest som ophænget til lejet er skævt. Hvis det var akslen, skulle tromlen bevæge sig op og ned eller fra side til side, så mon ikke karret er og/eller leje konsollen være skævt. Prøv at skrue bagsiden af og se om der er nogen synlige defekter. Hvis akslen er defekt, vil jeg dømme ny maskine.


fase

Alt tyder på en skæv aksel. ..hvordan det så er gået til. Så det er nok genbrugspladsen, der kalder😥


poul
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis