Emhætte til køkken halv ø, loftemfang / vægemhætte?

Hej venner.

Vi har lige købt hus, og i forbindelse med dette opstår der selvfølgelig en hel masse små gør det selv projekter, og det her virker som et godt sted at få noget information for os som er totalt grønne på dette område! :).


Vi er ved at renovere køkken - noget som gør det selv, og noget bliver lavet af håndværkere (man skal jo starte småt).

Mit første problem er emhætten. Vi har en køkkenhalvø, dvs en køkkenø som står lige op ad en væg, på køkkenøen umiddelbart lige ved siden af væggen (ca. 20 cm derfra) starter vores induktionskogeplade (60cm bred).

Jeg er rimelig høj (2m) og ville være ked af at have en frithængende emhætte, da jeg ikke gider stirre ind i den. Her ser jeg at jeg har 2 muligheder. Enten en skrå væghængt emhætte - eventuelt med en relativt kraftig ekstern motor der kan snuppe det meste fra kogepladen eller et loftemfang. Mit problem er at vores loft er træloft med planker som ligger ovenpå hinanden skiftevis. Jeg er ikke helt klar over om det er muligt at installere et loftemfang i sådan et loft uden at det ser fjollet ud - ligesom jeg ikke er helt klar over om metoden med vægemhætten giver mening / er tilstrækkelig.


Er der nogen der har været ude for noget lignende og eventuelt har et hint eller 2? Snak med diverse hvidevare sælgere har svaret bare været "frithængende ville være det bedste".


På forhånd tak :).


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du kan evt købe en lidt dyrere induktionsplade med indbygget emhætte de ligger fra en 7.000kr og op.

det vigtigste med emhætter er at flexrøret ikke har nogen knæk eller kraftige bøjninger ellers mister det sugeevnen.

hvis der er højt til loftet vil det se dumt ud med en lang kasse ned, alternativt er som skrevet ovenfor eller en emhætte med filter. 


håber det her hjælper lidt 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis