Fugemasse rundt om indbygget Induktions komfur, hvilken?

Hej, vi har et komfur der laver fejl, hvor vi får en elektriker til at kigge på det imorgen.  Vi skal fjerne fugningen så han kan komme til, det er ikke et problem med en hobbykniv. 

Men kan nogen anbefale hvilke produkt vi skal bruge, når vi skal reetablere fugen?


Har vedhæftet billede

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rens kanten for fugemasse-rester og læg kogepladen på plads. Ingen fuge.


 

Det er svært at se på billedet, men hvis glaspladen ligger ovenpå arbejdspladen ville jeg hellere lægge tætningslister ind.

Hvis glaspladen ligger nede i arbejdspladen kommer man ikke uden om en fuge.


Man fuger normalt ikke en kogeplade i kanterne i mellem selve kogepladen og køkkenbordet.  Kogepladerne er "født" med en lille sort tætningsliste på undersiden, som lukker af for skidt og snavs mod bordpladen. Engang i mellem kan kogepladen løftes op og der kan rengøres. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det ser rigtig godt ud med en "plano" kogeplade men, den forrige var af slagsen og vi måtte skifte hele balladen, bordplade og såén da den ikke kunne mere.

Har en nu Witt induktionskogeplade der, belært af MEGET dårlige erfaringer, har facetslebne kanter og ligger med en tætningsliste OVENPÅ bordpladen (kan også fås med runde kanter).

Jeg var uheldig med en tung pande og knækkede den øverste plade der heldigvis kunne skiftes og gutten der kom for at skifte den drog et lettelsens suk da han så at den ikke var "fuget" ned i bordpladen.

Et bette tip: vil man have en bordplade af et hårdt materiale, granit, komposit osv.osv. er det også "møj" billigere når hullet skal laves da det skal være ret præcist lavet hvis den skal planlimes - det gør det også nemmere når den engang skal skiftes;-)


EOJ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis