Siemens kondenstørretumbler tørrer ikke

Hej med jer

Min siemens tørretumbler tørre ikke tøjet længere, selv efter lang tørretid.

Model nummer: WT46W571DN/06

Link til google billeder

Link til maskinen ved siemens


Jeg har gjort følgende for afhjælpe problemet:

1. Renser fnug filterne efter hver tørring

2. Har renset ribberne i kondenseren

3. Har renset beholderen hvori lænsepumpe og vandstandsføler sidder

4. Har selvfølgelig også renset lænsepumpe og vandstandsføler i samme forbindelse.


Men det har ikke gjort nogen forskel, fugten fra forsvinder ikke, eller ender i bedste fald som dug på ruderne. 


Har i nogen gode råd, vil jeg sætte meget pris på dem, tak.


Mvh

Mikael


 Mikael Nielsen

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Laver den nogle fejlkoder, eller køre den bare uden at tørre tøjet.

Varmer den, det kunne jo være den har tabt væsken i kompressoren.


Vi prøver igen, i morgen --

Nej, der er ingen fejlkoder på den

Den varmer men tørrer bare ikke tøjet. 

Efter overstående rensning, har den kørt i en time med vådt tøj, men uden der er kommet vand i opsamlingsholderen, eller beholderen ved lænsepumpen. Resultatet var at tøjet var varmt men fugtigt.


 Mikael Nielsen

je_ns skrev den 01-02-2018 18:23:06

Laver den nogle fejlkoder, eller køre den bare uden at tørre tøjet.

Varmer den, det kunne jo være den har tabt væsken i kompressoren.

Frygter dog lidt, at du kan ret i at det er kompressoren, den er galt, for så er der vel ikke betale sig og få reparere den - vil bare gerne helt sikker på at det nu også er problemet.


 Mikael Nielsen

Når den varmer, virker kompressoren, men om den yder som den skal er jo ikke nem at vide.

Prøv at kikke på yoytube måske der er en let løsning på problemet?

https://www.youtube.com/results?search_query=WT46W571DN

Vores AEG tumbler, også med varmepumpe holdt op med at virke mellem jul og nytår, den var omkring 6 år gammel, den lavede nogle fejlkoder der kunne tyde på defekt motorstyringsprint.

Men jeg valgte at købe en ny, købte en ny AEG med varmepumpe til 2999 kr.

Skal der først en montør ud, og div reservedele, løber det jo hurtig løbsk.



Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens

Jeg er enig, har talt med siemens og de har en startpris på knap 1200 kr for sende en tekniker + reservedele, så det ser jeg ikke som en option, så køber jeg istedet en ny.

Den pågældende maskine er også 6 år gammel, men det burde ikke være nogen alder for den slags maskiner.

je_ns skrev den 01-02-2018 21:45:36

Når den varmer, virker kompressoren, men om den yder som den skal er jo ikke nem at vide.

Prøv at kikke på yoytube måske der er en let løsning på problemet?

https://www.youtube.com/results?sea...WT46W571DN

Vores AEG tumbler, også med varmepumpe holdt op med at virke mellem jul og nytår, den var omkring 6 år gammel, den lavede nogle fejlkoder der kunne tyde på defekt motorstyringsprint.

Men jeg valgte at købe en ny, købte en ny AEG med varmepumpe til 2999 kr.

Skal der først en montør ud, og div reservedele, løber det jo hurtig løbsk.


 

Hej Jens

Jeg er enig, har talt med siemens og de har en startpris på knap 1200 kr for sende en tekniker + reservedele, så det ser jeg ikke som en option, så køber jeg istedet en ny.

Den pågældende maskine er også 6 år gammel, men det burde ikke være nogen alder for den slags maskiner.


 Mikael Nielsen

Annonce

når du renser kondensatoren, renser du så med spuling? Den skal være  r e n!

Kommer der ikke kommer vand i tanken, kunne det skyldes en forstoppelse fra kondensator til tank. Hvor tit renser du den kondensator. det skal gøres 2-3 gange årligt afhængig af brug. Og den må aldrig stoppe helt til!


 

uldal skrev den 02-02-2018 09:42:43

når du renser kondensatoren, renser du så med spuling? Den skal være  r e n!

Kommer der ikke kommer vand i tanken, kunne det skyldes en forstoppelse fra kondensator til tank. Hvor tit renser du den kondensator. det skal gøres 2-3 gange årligt afhængig af brug. Og den må aldrig stoppe helt til!

 Hej Uldal

Jeg har renset kondensatoren med trykluft imens bagklædningen var taget af. Der cirkulerer fint luft igennem systemet, når den kører. 

Jeg har ikke renset selve kondensatoren særligt godt gennem den tid vi har haft den(Har taget noget igennem åbningen til fnug filteret). Det er først i år, jeg er blevet klar over, muligheden for at skære hul indtil kondensatoren og foretage en ordentlig rensning.  

Havde egentligt ikke tænkt det som en bekymring med dette stempel stående på fronten "self cleaning condenser"

Nej, der kommer ikke vand i opsamlings-beholderen og ingen vand i sumpen, hvor lænsepumpen sidder.


 Mikael Nielsen

Vi har samme maskine. Kondenser skal IKKE renses på den - den er selvrensende som Mikael skrev. Sker nok ikke noget ved at rense den alligevel, men altså ikke nødvendigt.

Vor maskine er 8-9 år gammel og kører stadig perfekt. Det eneste vi renser er fnugfilter og tømmer vandbeholderen. Der er 2 fnugfiltre inden i hinanden.

Og enig, det kan nok ikke betale sig at få reparatør på.

Jeg har accepteret, at den er færdig, så vil ikke kaste mere tid eller penge efter den nu. 

Har derfor været ude og købe ny - forhåbentlig går der nogen år inden den giver problemer 

Så mange tak for forslag og indspark :-)

Mvh Mikael


P.S Hvis nogen mangler en tørretumbler til reservedele, må i gerne sende mig en besked.


 Mikael Nielsen

Jeg satte vore defekte AEG kondenstumbler til salg på DBA for kr 250, skrev selvfølgelig den var defekt.

Inden der var gået 10 minutter var den solgt, og 2 andre spurgte til den..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis