Lappe Dørbælg, vaskemaskine. Kraftig lim søges.

Konstaterede her for et par dage siden der løb lidt vand ud fra vaskemakinen, synderen er en lille revne i dørbælgen. 

Under normale omstændigheder, og hvis den nu var godt slidt og mør ville jeg blot ofre de 500 kr og skifte den - Men, jeg synes godt nok det er en utrolig lille revne at ofre de penge på, så håbede på der sad en derude som måske kendte til en god kraftig lim der kan hæfte på gummi, og klare temperaturen i maskinen - så bælgen kan klare et års tid eller 3 mere :). 

Hvis det er helt dybt godnat så må jeg til pungen, men frem dertil er jeg åben for forslag :)

Forsat god aften. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan måske redde situationen, uden at komme til lommerne og uden lim. Men det kommer lidt an på hvilken opbygning den har.

Er det en helt rund dørbælg kan den løsnes både yderst og på den inderste spændering. Så drejes den rundt så revne peger opad, og der vil komme meget lidt vand ud. Hvis den smutter helt af inde på vaskekarret, er det en god ide at smøre vulsten med opvaskemiddel hele vejen rundt. Så glider den lettere på plads. 

Hvis den har f.eks. udluftningsslange, så kan denne metode ikke bruges.

 Jeg kender noget 2 komponent vulkaniseringslim der måske kan holde, det hedder SC4000. Men det har jo altid tendens til at danne en lille ekstra vulst så det alligevel er utæt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En smule kontaktlim burde også kunne gøre det. Bare husk det skal på begge flader og at de ikke må føres sammen før limen er helt tør, hvilket plejer at tage 10 minutter.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis