LG TDC70040E tørretumbler, termostat slår fra/clean filter...

Hej! Jeg har en LG TDC70040E tørretumbler fra omkring 2007, hvor jeg for nylig udskiftede både varmeelementet og kapacitatoren.Samtidig rensede jeg alt indeni og alt gik fint.Nu udløser tørretumbleren termostatsikringen, hvilket er lidt irriterende, da jeg skal skille tørretumbleren ad for at nulstille termostaten.Jeg har renset alt som nævnt i manualen og som sagt tørretumbleren er ren indeni. Der kommer en mærkelig lyd fra pumpen, som om den er hæmmet (som om man forsøger at tømme vand, hvor ingen er til stede), men vandet synes at være tømt korrekt. Jeg har kørt et testprogrammet fra reparationsmanualen, og det viser mig, at pumpetesten returnerer 240 (max) for "sump level" (intet normalniveau oplyst) og fugtigheden returnerer også 240 (max) (skal være under 180) .Kunne det være grunden til, at termostatsikringen udløses? Hvad er forbindelsen mellem høj luftfugtighed og varme? Ved ikke, hvad jeg skal forsøge nu. Bipper konstant med "clean filter", som er clean. Skal jeg teste pumpen, sump- og fugtighedssensoren og hvordan? På forhånd tak! Søren


/Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det kun den lille trevlesi i bunden af lågen du renser? Mener der sidder een bag sokkelbeklædningen


 

uldal skrev den 23-11-2017 17:48:35

Er det kun den lille trevlesi i bunden af lågen du renser? Mener der sidder een bag sokkelbeklædningen

 Jeg renser både den store i lågen, den i bunden af åbningen og selve kondensatorfiltret. Har haft maskinen skilt ad og fjernet al fnug indvendigt. Vandet ledes direkte til afløb og der kommer masser af vand ud, så pumpen ser også ud til at virke fint...


/Søren

Kondensatorfilter? Har su kondensatoren ude een eller to gange årligt til en ordentlig rengøringstur? Der samler sig en del i den og nedsætter effekten helt vildt. Blæs også slangen til afløb igennem


 

uldal skrev den 24-11-2017 07:51:10

Kondensatorfilter? Har su kondensatoren ude een eller to gange årligt til en ordentlig rengøringstur? Der samler sig en del i den og nedsætter effekten helt vildt. Blæs også slangen til afløb igennem

 Jeg mente kondensatoren. Det bliver tjekket hver gang maskinen siger "empty water" dvs. en gang om ugen eller oftere. Den er helt clean. Jeg har endda haft hele armen inde og rydde op i "sumpen". Der sad også en del fnug. Tror seriøst problemet er en sensor, der får det hele til at stoppe. Når luftfugtigheden og vandstanden i sumpen står til maks. værdier og ikke er det, så må det jo næsten være en sensor. Ved kun hvor fugtighedssensoren sidder men ikke hvordan jeg tjekker vandstanden i sumpen...


/Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis