Input vedr skære i indvendig murstensvæg

Hej alle,

Jeg har en murstensvæg, der går halvt ind stuen, som jeg gerne vil ændre lidt på. Væggen har en bredde på 1 sten (108 mm).

Jeg vil gerne have den i ”halv højde”, hvorpå jeg vil montere en træplade. Dette for at give mere lys i rummet, samt bruge træpladen til at sætte diverse hygge-nips på.

Det er ikke så svært at fjerne det meste, men hvordan skærer jeg bedst murstenene ind mod pejsen?

De ligger jo forbandt, og det skulle gerne blive et pænt snit. Jeg vil male murstenene hvide, når det hele er skåret/tilpasset.

Input til eventuel ”bærende væg” modtages også meget gerne. Jeg hæfter mig især ved, at der står ”drager” et enkelt sted på tegningen. Her ligner det, at den ligger af på muren…

Hvad foreslår i?

Med venlig hilsen
Mikkel



Hej alle, Jeg har en murstensvæg, der går halvt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var også bare et opråb om ikke at tage alt for gode varer på et internet forum!


 Certificeret Statiker

Man skal selvfølgelig tænke sig om og ikke fralægge sig al hjerneaktivitet over på anonyme personer på et internetforum

Jeg sætter dog stadig pris på alle input. Så skiller jeg selv skæg fra snot.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Så har jeg været på anden fremvisning af huset. 

Jeg kom op på loftet, og med meget møje og besvær, kæmpet mig hen til der, hvor drageren burde ligge.

Det var ikke meget plads, og jeg kunne ikke umiddelbart se drageren. Måske den var gemt i isoleringen. Pga. pladsproblemer kunne jeg ikke komme ordentligt til.

Jeg afgiver et bud på huset, og så finder jeg nok en løsning

Tak for alle input!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også