Frontrider, hvad skal man kigge efter?

Hej LDS'ere.

Jeg her ved at få nogle tusinde kvm græsplæne, det betyder jo at jeg skal have noget at klippe den med. Jeg vil gerne have noget frontrider, men jeg har ingen erfaring på dette område. Jeg har kun prøvet en enkelt billig model, og sådan noget skrammel gider jeg ikke køre på :D

Jeg har lidt ønsker så som awd, hydrostat, 100cm+ bord og knækstyret. Men så stopper min observationer også, hvad er ellers et must have? Oh hvilke mærker skal man holde sig fra? tanken var måske at finde noget der var et par år gammelt. min mentale smerte grænse er ca 25K men den er ikke skrevet i sten.

Har I nogle gode inputs?

Mvh
Morten


Mvh

Morten

Hej LDS'ere. Jeg her ved at få nogle tusinde kvm... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for beskrivelsen Morten

Og Jens, jeg har elles kun hørt dårligt om de zero turns, det det skulle være noget skrammel at køre med, og er de ikke også alle 2WD?


Mvh

Morten

Zero turn er suverænt manøvredygtig,  men det kræver lidt øvelse, og denne disciplin er svære for nogle end andre,

Jeg havde en stiga Park, knæksyret før, begyndte så at køre lidt Zero turn på arbejdet, så nu holder der en ZTR hjemme i haveskuret.

Jo alle zero turn er 2wd, men står utrolig godt fast...


Vi prøver igen, i morgen --

Der skal du tænke på at næsten al maskinens vægt, inkl chaufførens, hviler på de drivende hjul. Har du en "ganske" almindelig frontmonteret 4 hjulet maskine med drev på kun en aksel, er det normalt den aksel der ingen vægt bærer der driver "værket", omend der nu er begyndt at komme 4 hjulede maskiner hvor det er omvendt.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis