Radiator med blæser.

Jeg går med en lille ide om at jeg gerne vil sætte en blæser under mine radiatorer inden vinteren kommer.

Jeg sejler en del så jeg tænkte på at det jo kunne være dejligt at når man kom hjem kunne man sætte varme på radiatorerne med en blæser under så man kunne få ordentlig varme på i en fart.

Jeg forestiller mig at sætte en tromleblæser (som i en Luft/luft varmepumpe indedel) under mine radiatorer -som er Rio PK 3 - Men som skrevet er det på idestadiet endnu.

Jeg ved godt at der findes systemer med blæsere fra PC-er som virker på samme måde. Men kunne godt tænke mig at sætte en anden form for ventilator på.

- Der vil sikkert komme træk med blæseren, men jeg kunne jo gå ud og købe ind indtil der var varmet igennem...


Er ideen helt forkert + Eller har jeg overset/glemt noget ?



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg går med en lille ide om at jeg gerne vil sætte... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
shortcut skrev den 30-09-2017 18:53:35

 Tak for svaret... jeg skrev i oplægget at det er en gennemkold lejlighed jeg kommer hjem til. 

Blæseren skal bruges til at gennemvarme lejligheden hurtigst muligt... - gerne med termostaten på max... måske kun en time , eller 2... 

 

Ja det er jeg med på. Men det kan jo næsten være ligemeget med en blæser, hvis radiatoren ikke kan blive tilført nok energi. Så du kan jo starte med at finde ud af det, ved at afprøve som jeg også nævnte i første indlæg.

Mon ikke man kan få radiatortermostater der kan styres via internettet eller en internet-olie-radiator. Så kan du slå det til dagen før du kommer hjem. Hvis du vil sikre hurtigere opvarmning efter du er ankommet, så kan en blæser sikre større afkøling = større effekt, men kun hvis afgangen på radiatoren ikke allerede er fuldt afkølet. Ellers kan du supplere med noget elektrisk opvarmning. 

Ideen er sat lidt på stand-by. En kvindelig bekendt mente at der vil blive hvirvlet en masse støv rundt i lokalet når der kom blæs på ventilatoren. Hun plejer at have ret ... -Jeg tør i hvert fald ikke modsige hende :-)



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis