Indvendig gevindstang/rør søges.

Hej er der nogle der kender til en slags gevindstang eller rør og om de findes i længder på en meter, gerne m4 eller m5. 

Eller må jeg selv til at lave gevind i en stang rundjern?



Hej er der nogle der kender til en slags... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
TB79 skrev den 16-09-2017 18:57:24

Ja man kan godt sige det er et stk møtrik på 1 meter jeg eller ligende jeg søger, men det er måske ikke ligeså nemt at fremstille som en almindelig gevind stang, ellers er der bare ikke et markede.

Bore da bare et hul og skærer gevind, det sikkert også en billigere løsning.

Men tak for hurtig feedback, så fik jeg afklaret at det ikke kun er mig der ikke kan finde so ein ding.

 Jeg er spændt på løsningen. Et 1 m langt, 4 mm bor og snittappe i tilsvarende længde vil jeg gerne se...


Bent Andersen skrev den 16-09-2017 23:15:18

 Jeg er spændt på løsningen. Et 1 m langt, 4 mm bor og snittappe i tilsvarende længde vil jeg gerne se...


 Det var også min tanke: Hvor finder man en snittap, der er 1 meter lang ?
Et udvendigt gevind klares jo nemt, da emnet passere igennem gevindbakken, men et indvendigt gevind  

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du skal bruge det gevindrør/megamøtrik til ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Er igang med at lave et par bordben i et specielt design, som skal spændes sammen så det hele blir stabilt, har haft gang i en wire løsning men det blev ikke særlig pænt, derfor denne løsning. Kræver foresten ikke gevind hele vejen igennem, i enderne er helt fint så der kan komme et par skruer i der.

Så er det jo faktisk ligetil. Du finder et passende rør eller massiv aksel og skærer gevind fra begge ender når du har afkortet det som du ønsker  

En lille anekdote / myte 

I 1960 rne  og 70`rne var der stor konkurrence imellem USA?s industri og japan. Så USA havde valset en tråd ud på 1 mm tykkelse, og sendte den til modparten for at blamere lidt. Et stykke tid efter kom den tilbage, der var blot boret hul helt igennem.      


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
TB79 skrev den 17-09-2017 19:33:22

Er igang med at lave et par bordben i et specielt design, som skal spændes sammen så det hele blir stabilt, har haft gang i en wire løsning men det blev ikke særlig pænt, derfor denne løsning. Kræver foresten ikke gevind hele vejen igennem, i enderne er helt fint så der kan komme et par skruer i der.

 Det var f*ndeme på højeste tid at den oplysning kom. Tak for at spilde vores tid.


Nu er det jo heldigvis frivilligt at deltage  


Vi prøver igen, i morgen --

Det har du ret i, og jeg vil holde mig tilbage i fremtiden. Smartphonelivet har åbenbart gjort det svært at stille et gennemtænkt spørgsmål. Bare skriv et eller andet og fyr det af, så kan idioterne derude selv rode med det.


Så er jeg gået over til smartphone for første gang i denne tråd, det forrige et skrevet på alt muligt andet, bare til info. 

Er det muligt at slette sådan en tråd igen da der åbenbart er gået selvsving i den. 

Nej, det er heldigvis ikke muligt at slette en påbegyndt tråd undtagen for administrator. Selvsvinget har du selv en del i, fordi du ikke har skrevet noget om, hvad det søgte skulle bruges til. Den oplysning ville sandsynligvis have givet indlæg, du kunne bruge til noget. Jeg må give Bent lidt ret i, at der sommetider bliver stillet opgaver uden de nødvendige oplysninger. Jeg ved godt, at trådstarteren er fuldstændig klar over opgaven. Men den der kun ser det trykte, mangler tit oplysninger for at kunne give et svar og så går der selvsving i svarene.


fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis