Bålfad på træterasse afgiver strålevarme!

Vi hsr købt et bålfad (blue mountain fra silvan) med høje ben for netop at kunne bruge det på vores nye træterasse. Panikken greb min kæreste da han så de nye brædder boble pga varmen! Det havde vi netop forsøgt at undgå! 

Har i nogle gode råd til hvad vi kan gøre - evt isolere bunden af bålfadet eller andet?

Håber i kan hjælpe! ☺


- Kvinde i gør-det-selv verdenen -
Vi hsr købt et bålfad (blue mountain fra silvan)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fliser er en nem og god idé, men på sigt vil det kunne ses på brædderne! Der vil alt andet lige løbe regnvand ned under fliser, d.v.s. brædderne under vil formentlig stå og soppe i vand i perioder.

Jeg ville nok forsøge at få monteret en ekstra metalplade havvejs nede på bålstedet, til at reflektere varmen.

Jeg har haft en lille kuglegrill på lave ben, som lave gule pletter i græsset hver gang den blev brugt. En metalplade under afhjalp problemet.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Ja fliser skal fjernes efter brug, hvis ikke træterrassen skal blive grim.

Men kan i ikke lave noget uden for terrassen hvor "bålet" kan være.

Men noget under der kan reflektere varmen ville jo nok kunne hjælpe, stanniol er rigtig godt, men om det kan udføres i praksis ved jeg ikke.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Læg et lag sand i bunden af fadet


 

Fliser hjælper ikke!

Jeg har haft engangsgriller på et par fliser på mit træhavebord- og ja, det gik ikke. Det havde bordet ikke så godt af.

Bålfade skal stå på et nogenlunde brandsikkert underlag.


Mvh
xpinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis