Skal min tagterrasse ventileres?

Hej LDS

Jeg er ved at få bygget en tagterrasse af et tømrerfirma, som er indlemmet i tagfladen på en etageejendom med hanebåndsspær, og hvor tagterrassen placeres oven på et træbjælkelag.

Konstruktionen er lavet således, at det gamle bjælkelag er påforet med spærtræ, og der er lagt mellembjælker for at mindske c/c afstanden. Fald mod afløbet (2 cm/m fald) er lavet i dette træbjælkelag.

300 mm isolering er udlagt mellem spærtræet. Øverst er der lagt to lag tagpap på tagkrydsfiner, med opkant hele vejen rundt. Det er planen, at der i rummene nedenunder skal opsættes nyt nedhængt loft, med en smule ekstra isolering.

Jeg er blevet i tvivl, om der burde være lavet ventilation mellem isoleringen og krydsfinerpladerne. Hvad mener I? Hvad kan jeg i givet fald henvise til? Synes ikke jeg kan finde noget i BYG-ERFA.

Hvor bør dampspærren i øvrigt være i en sådan konstruktion?

På forhånd mange tak.



Hej LDS Jeg er ved at få bygget en tagterrasse af... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er frygtelig enig med @Orla Nautrup.. de penge en ekstern rådgiver koster, er peanuts i forhold til hvad dårlige håndværkere kan koste, i senere skader..Jeg synes blot det er svært, at finde en god ekstern rådgiver.. Har mødt 3 forskellige, i forbindelse med eftersyn.. 2 "ligeglade" og 1 der faktisk gad sit arbejde...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kunne f.eks. foreslå at din håndværker betaler honoraret (du vælger selv rådgiveren!!!) til ekstern rådgiver.

Selv bruger jeg ofte Niels Erik Væver fra Stokvad!

Tak Orla.. den har jeg lige noteret, hvis vi får brug for rådgivning igen.. :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis