Automatsikring i stykker eller?

I min eltavle, i mit nye gamle hus, er der en ledig Automatsikring, hvilket jeg har brugt til en stikkontakt lige ved siden af eltavlen. Når jeg sætter kaffemaskinen til er det ligesom om der ikke er nok kraft til at trække den. Jeg har prøvet at sætte en lampe på samme stikkontakt, som nærmest ikke kan lyse når kaffemaskinen kører. Hvis jeg skifter til en anden automatsikring(som en test), så virker det hele fint.

Kan det være andet end at automatsikringen er i stykker?


I min eltavle, i mit nye gamle hus, er der en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den 4 pol gruppe du har den grønne plet på har jo tynde farvede ledninger som afgang. Tilgang til de 2 lysgrupper er jo hvide og lyseblå tykkere ledning, så den med serie forbundne ser du forkert på. De 2 grupper er monteret på samme fase, og det er det de har til fælles. Så der skal altså måles Før HFI relæ efter HFI relæ og tilgang til de 2 grupper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du må i gang med at måle på HFI relæet. Hvis der mangler en fase på tilgangen, kan årsagen være, at der mangler en stikledningssikring. Det er nok ikke noget, du skal rode med. Mangler der kun  en fase på afgangen, skal du kikke på HFI relæet. Det er heller ikke noget du selv skal rode med. Men når du nu oplyser, at det er de to med rødt kryds på, der er problemet, må du da også have problemer med strømmen andre steder, hvis der mangler en fase. Du skriver også, at når du slukker for automatsikringen mærket med grøn, så forsvinder spændingen på de to markerede sikringer. Der er noget galt et eller andet sted, for grupperne skal ikke have forbindelse med hinanden nogen steder på afgangen.


fase

Det klør næsten i fingerne at lave fejlfinding på tavlen her , det er en banal fejl med en løs ledning et eller andet sted , man kan ikke undgå at lægge mærke til hvis det var en stikledningssikring der var gået , så ville en tredjedel af huset mangle strøm , hvis det var lavet rigtigt , jeg håber at trådstarter vil vende tilbage og fortælle os hvor fejlen lå , når problemmet er blevet løst.........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg vender tilbage, når elektrikkeren har været forbi

Så har elektrikkeren været forbi, fejlen er fundet!

Det viste sig at være en sikring i vejen der var gået, da den blev skiftet spillede det hele. 

Tak for at dele løsningen med os andre....liden tue kan vælte stort læs , ...en gået stikledningssikring kan give mærkelige problemer.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis