Danfoss ECL Comfort 110

Har fået opsat en ECL 110 på mit fjernvarmeanlæg - men er i tvivl om montøren har sat temperaturfølerne det korrekte sted.

Det er returføleren jeg er i tvivl om, den sidder på røret der går direkte retur til fjernvarmen. Jeg ville tro den burde sidde på retur fra varme cirkulationen. Har oplevet, at hvis ecl er helt lukket, fx pga natsækning, så begynder motoren at arbejde, hvis vi bruger varmt vand - men da varmtvand forsyningen går uden om røret som ecl regulerer, så er der vel ingen grund til at den åbner?


Morten
Har fået opsat en ECL 110 på mit fjernvarmeanlæg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Yep, brugsvandet er tilsluttet før.

Det er føleren S4 som er vist med den røde cirkel (på billedet), jeg ville tro skulle være placeret der hvor den røde pil peger. De blå pile viser fjernvarme retur fra henholdsvis brugsvand- og radiatoropvarmning (de kommer direkte fra de 2 varmevekslere). Når den er placeret hvor den er, så måler den jo også den varme som er blevet brugt på at opvarme brugsvand - men det kan (skal) jo ikke reguleres af ecl motoren..




Morten

Som jeg ser dette billede, så sidder S4 lige før måleren, hvis det er rigtig, så er den fejlmonteret.
Den skal være FØR  aktuatoren M1(Den store hvide boks til venstre i billedet).
Ellers kan den jo ikke regulere indtaget af varmt vand til anlæget...
Du må have fat i smeden igen, eller selv flytte den, det er jo kun et par strips.

Tak for svaret

S4 sidder mellem M1 og fjernvarmemåleren, men det er monteret på retur siden, dvs vandet har været gennem de 2 varmevekslere


Morten

Hvis det er til nogen hjælp, så er her et billedeaf mit simple anlæg, hvor fjernvarmen (Direkte) er tilsluttet hvor oliefyret stod

Så sidder den forkert.
S4 skal jo regulere varmetilførslen, det kan den ikke hvis den sidder efter M1...


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis