Elektrisk brændesav er død efter køretur på markvej

Hej

jeg har fået en funklende ny brændesav forærende. Sådan en rød  sag fra onkel Harald. Den virkede upåklageligt da jeg prøvede den. Kørte den hjem, satte den til, så knaldede den sikringerne. Tænkte den skulle i en kontakt med lidt større sikringer. Og nu kører den slet ikke. Er der er form for sikring jeg skal kigge efter? Den lå siden og blev rystet en del ned af en markvej, ved ikke om det har bragt uorden i sådan en elmotor?

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle vel ikke være så heldig at kunne fremskaffe kvitteringen? Ingen tvivl om at garantien skal dække.

Søren O

Saven burde kunne tåle en transport Helle, også af en ujævn vej.

Så find kvitt. og til HN med den igen, du burde få den byttet uden større besvær.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har fået den forærende, af en ældre kunde, der ikke havde kræfter til at lave brænde. Vil ikke ulejlige ham med at den ikke virker. Der må være noget der lige er røget af inden i. Jeg kan bare ikke umiddelbart se, hvor noget kan åbnes for indkig :-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ok det var noget andet selvf.

Det ku' måske være kullene der er raslet lidt løse, et bud er det da.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der har måske ligget en ledning i klemme under transporten , undersøg ledningen for skader.
Annonce
Hvis maskinen er til 230 volt, kan det skyldes de har en for lille sikring, det kan måske knibe med at starte op på en 10 amperes sikring.
Måske hvis du bruger en forlængerledningen, kan det måske også genere.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, der er 10 amperes sikring, og jeg bruger 25 meter forlængerledning :-) Jeg tjekker for ledningsskader, det er også nærliggende. Mange tak for gode idéer.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Prøv at sæt save direkte i en stikkontakt, uden forlængerledning, og uden der er andre forbrugere på samme sikring.
Tjek at klingen kan køre frit rundt (uden der er tilsluttet strøm til)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har prøvet det samme med en kapsav. Det ene kul var knækket

 

Er det sådan en her:
http://www.harald-nyborg.dk/pdf/8250_351312.pdf
Iflg. manualen skal der være en 16 amp. sikring.
Kan skærmen klemme på klingen, så saven er blokeret?
Det kan også være kablet der har været i klemme, så det kortslutter.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis