El-Gulvvarme regulator

Hejsa,
Jeg har installeret Danfoss Link på mine radiatorer. På badeværelset er der lavet El-Gulvvarme af den gamle ejer (tiltrods for, at der ligger fjernvarme derop), nå, men min tanke går nu på, hvorvidt jeg måske kunne skifte min eksisterende Devireg 230 (billedet) ud med en nyere Devilink FT Gulvtermostat, som så kobles sammen med mit eksisterende Link system - evt. kombineret med en Rumtermostat, hvis der ikke er en gulvføler
- eller om det er en opgave for en elektrikker?

 

Hejsa, Jeg har installeret Danfoss Link på... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

nu spørger jeg lige jeg har også sådan en devireg 230 som lige gyldigt hvor meget jeg skruer den op lyser grøn jeg har nu lige afmonteret føleren og nu lyser den så rød men sender den så strøm ud i gulvet så det varmer eller ???

Du skriver, at du skruer op, og at den derfor lyser grøn. Det er tegn på, at den varmer. Du skal skrue ned for, at termostaten siger, at det er varmt nok og slukker for strømmen. Så når den lyser rødt, sendes der ikke strøm ud i gulvet, og derfor varmes gulvet ikke. Det kan du overbevise dig om ved at måle spændingen på udgangen.


fase

altså instruktionen siger når den lyser grøn er det fordi den har nået temp og holder op med at varme og når den lyser rødt er den ønskede temp ikke nået og derfor varmer den. men mit problem er at jeg har afmonteret gulvføleren og når det gøres siger intstruktionen at termostaten skal begynde at lyse rødt eller er termostaten def. og det gør den mit spørgsmål går på når den lyser rødt fordi føleren er pillet fra varmer den så stadig gulvet så jeg bliver nødt til at slå strømen fra for ikke at brænde gulvelementerne af i løbet af natten fordi det ikke er reguleret af en føler???

Undskyld hvis jeg har byttet om på rød og grøn. Hvorfor har du pillet føleren fra? Virker føleren ikke? Og ja hvis føleren er pillet fra og termostaten derfor kalder på varme, vil varmelegemet forsøge at varme gulvet op, indtil den indstillede temperatur er nået, hvilket aldrig sker, fordi der ikke er en tilbagemelding fra føleren. Om gulvelementerne vil brænde af, ved jeg ikke. De skal op på en pæn temperatur inden, de brænder over. Føleren er en NTC modstand, som ved 25°C har en værdi på 15kOhm, så en 15 kOhms mostand burde kunne gøre det ud for en føler indstillet på 25 °C. Hvis du så indstiller termostaten på mindre end 25 °C vil termostaten holde op med at kalde på varme..


fase

jeg havde tænkt mig købe en ny føler i morgen var bare i tvivl om gulvet varmer og der ville være fare for at ødelægge det jeg slukker bare ind til jrg har monteret den nye føler

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis