Tendens 1 maling fra Bilka - nogen der har erfaring med den?

Mine forældre skal til at male, og i den forbindelse bedt mig om at finde den bedste af de billige malinger. Efter hvad jeg kan læse mig til, har Tendens 1 (glans 10) fra Bilka, fået ret gode anbefalinger. Den er desuden på tilbud til ca 38 kr pr liter lige nu.

Mit spørgsmål går på følgende: Af hvad jeg har læst, er deres modehvid forholdsvis mørk. Der står ikke noget om den der bare er "hvid".

Det jeg går efter er en "Lys råhvid". 

1) Er der nogen der har malet med Tendens 1 (glans 10) i "Hvid" og hvordan er den?

2) Er der nogen der har fået tonet en Tendens 1 "Hvid" til Råhvid/Lys råhvid?

3) Er der nogen der har malet med deres modehvid? Hvis ja, var i så tilfreds med hvor hvid den er?

 

Tak!


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
Mine forældre skal til at male, og i den... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hold nu op med de farvede briller Bilkas væg tendens 1 (bemærk væg tendens 1) bliver lavet hos flugger den bliver tappet af de samme tanke. Sikkert med en gammel recept men en maler var glad for det for 5 år siden så mon ikke han også er det i dag. Når tendens 1 er på tilbud er der et godt produkt til væg maling. Mht loft maler jeg helst med flugtex 2 da de fleste fejl ikke kan ses. Men at slå Bilkas maling over en kam med div andrer jem og bix malinger er ikke fair

TD
Det er så min erfaring......
At en maling måske er lavet hos en af de store fabrikanter, er så bestemt ikke enbetydende med det er samme kvalitet, til kvalitetsmaling kræver nogle bedre materialer som koster noget mere, og Bilka presser jo prisen gevaldig, så er der ikke råd til så meget af de gode ting.

Udover dækevnen er der jo også hvor pænt malingen holder sig over tid, og om den er til at rengøre.


Vi prøver igen, i morgen --
Var der nogen der havde malet med Tendens 1 i modehvid? og var i tilfredse med "hvidheden"?

Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.

Jeg har brugt Bilkas tendens 1 maling for 3 år siden og var meget tilfreds med kvaliteten. Dejlig tyd maling og dækkede fint. Skulle dog have 2 omgange men så var det også dækket. Brugte modehvid og er helt tilfreds med den. Benyttede langhåret malerrulle.

Købte ny maling for 4 mnd. siden og samme resultat. Så jeg har intet at klage over


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Både mi bror og jeg har brugt tendens 1, på alle væge i hvert hvor hus. Dog ka det ikke dække spritus og diverse tegninger på vægen fra tidligere ejers børnebørn selv efter 4lag kommer det mere og mere frem som tiden går. Men det er også 40år gammelt tapet. Men de grønne og gule væge i mit hus har der fint dækket. Alle vægge var i forvejen hvide/råhvide i det hus min bror har købt.

Jeg ville købe tendens igen, men vægge med krimskrams ville jeg nok forbehandle næste gang.

Dog er deres karm maling ikke særlig god. Der mener jeg faktisk vi købte noget bedre i Davidsen.

Du kan hvad du vil!
Annonce
I vores tidligere hus malede vi med Bilkas Tendens 1 i hvid. Vi malede 3 gange (på en hvid væg) før vi var tilfredse med resultatet.

I vores nuværende valgte vi at male med Flügger. Vi malede kun een gang for at få det rette resultat.

Konklusion: Pris og kvalitet hænger sammen og forbruget af Bilkas maling er nok dobbelt op pga. ekstra malerunder. Så i sidste ende sparer du ikke meget.

Tip: Til gengæld har vi altid brugt det billige malergrej fra Jem & Fix som man ikke har det dårligt over at kassere efterfølgende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I vores tidligere hus malede vi med Bilkas Tendens 1 i hvid. Vi malede 3 gange (på en hvid væg) før vi var tilfredse med resultatet.

I vores nuværende valgte vi at male med Flügger. Vi malede kun een gang for at få det rette resultat.

Konklusion: Pris og kvalitet hænger sammen og forbruget af Bilkas maling er nok dobbelt op pga. ekstra malerunder. Så i sidste ende sparer du ikke meget.

Tip: Til gengæld har vi altid brugt det billige malergrej fra Jem & Fix som man ikke har det dårligt over at kassere efterfølgende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mange har noget imod Jem&fix og jeg siger heller ikke at alt de har er super. Men er det ikke lidt som med Netto for mange år siden, ingen ville indrømme de handlede der men gjorde det alligevel. Tilbage til sagen. Jeg har gode erfaringer med deres "LUXI serie. det er ikke den billigste men den dækker godt og er god at arbejde med. Har netop malet et nyindflyttet hus og brugte glans 10 til væggene. Til lofterne har de en ny serie som er lidt dyrere og hedder "PRO" . Den brugte jeg til lofterne i glans 3. Nye gipslofter x 2 - måske kunne jeg have nøjes med en gang. Jeg er ikke ansat eller har andre relationer til forretningen!

pgs2303
Jeg gider ikke tage chancen med dårlig maling.

Hvis man køber professionel maling ved en grossist kan man normalt få det til en god pris. De fleste kender en person med et CVR-nummer der kan hjælpe med købet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også