Tilslutning af AHC 8200 med 1 kreds

Hejsa alle i kloge folk,

jeg har i nogen tid været i gang med et lille projekt hvor garage er lavet om til et arbejdsrum med varme i gulvet. Der er isoleret og det gamle gulv blev fjernet og nyt støbt med gulvvarme i beton.

Inden gulvet blev støbt havde jeg VVS firma til at opsætte pumpe til gulvvarme, via rør der var ført til rummet da der i forvejen var en radiator derude.

Dette var før gulv blev støbt og inden der blev isoleret og beklædt indenfor, men nu er projektet ved at nærme sig enden. Der er isoleret og beklædt, el er lavet og tilsluttet (af elektriker), og der er lagt fliser på gulvet. Der manger kun lige et par vindueskarme, de sidste lag maling og at der bliver åbnet for gulvvarmen (og sat strøm på).

Og det er så lige det sidste af dette der er årsagen til jeg skriver her.

Jeg fik opsat en Wavin minishunt og den skal kun styre varmen i det nye rum her, som er omkring 20m2 på en kreds. Til denne fik jeg en trådløs termostat der hedder AHC 8200 med en telestat til at styre kredsen.

Jeg har været inde of finde montagevejledning ved Wavin for hvordan det skal sættes til at det er jo relativt lige til... 230V ind i L og N, føre jord videre over i stik til pumpen som også forbindes til N og Lp.

Men hvordan når jeg så kun har 1 telestat - den skal jo tilssluttes til styreenheden i N og enten L1 eller L2... men hvilken? Kan forstå at enheden kan styre 2 kredse X og Y, og termostaten er forbundet på en af disse kanaler på forhånd, men vil det sige at hvis termostaten er forbundet på kanal X så skal jeg tilslutte telestat for den kreds på L1 og hvis det er Y kanalen termostaten er på så er det L2? 

Umiddelbart er det den eneste måde jeg kan få det til at give mening... kanalen må jo være bundet til en af faserne så når kana X kalder på varme styres telestat via L1 og hvis Y kalder på varme så er det L2.

Har jeg misforstået noget?  

På forhånd mange tak

Hejsa alle i kloge folk, jeg har i nogen tid... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du udmærket gøre.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også