Motor til hjemmebygget valsepudser 230/380 v

Hej,

Jeg byggede i sommers en valsepudser til at slibe træ ned til guitarbygning, som er min store hobby. Den fungerer perfekt, men jeg manglede flere krafter så jeg har købt en motor på den blå avis, som jeg nu er i tvivl om jeg kan bruge i mit værksted hvor jeg ikke har kraftstik. Det skal lige siges at jeg IKKE har forstand på elektronik!   Motoren kan godt kører på 230 v, men det ligner at den stadig skal have 3 faser - er dette korrekt?  Jeg har vedhæftet billeder i håb om at nogen kan hjælpe mig. Mit værksted ligger ved siden af køkkenet, hvor vi har et kraftstik, så jeg tænker at man kunne få trukket et stik ind som en løsning.Det ville dog være noget lettere hvis jeg kunne få denne motor (eller en ny) til at fungere i en normal stikkontakt.

Håber nogen kan hjælpe.

Hej, Jeg byggede i sommers en valsepudser til at... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Anders,

Ja, rigtig sjovt projekt - her er et par billeder. Jeg byggede "version 1" i sommers og er nu igang med at opgraderer den til version 2, med kraftigere motor og generel kraftigere konstruktion, i håb om at den bliver hurtigere og mere nøjagtig at arbejde med. Der er rigtig mange der bygger deres egne valsepudsere, da de er voldsomt dyre hvis de skal købes. Priserne starter vist omkring 8000,- ! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis