Lang tid om at få varmt vand.

Hej vi bor i et hus på 147 m2 og vi har problemer med at det generelt tager lang tid før der kommer varmt vand. Jo længere væk fra fyret jo længere tid tager det. Vi har et naturgasfyr som virker fint. Fyret er ca 1 år gammelt og det skal siges at problemet var der også med det gamle ikke kondenserende fyr.
Vi har ikke en cirkulationspumpe på og det ved jeg ikke behøves for min faster og onkel bor i fuldstændig samme hus, vejen ved siden af og de har samme opstilling men de har varmt vand med det samme. Det eneste der er til forskel er at vores badeværelser er blevet renoveret og derfor er alle blandingsbatterierne også skiftes. Kan det være dem der ikke holder trykket på det varme vand eller hvad siger i?
Med venlig hilsen
Thomas

Hej vi bor i et hus på 147 m2 og vi har problemer... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad gør vi nu? Kablet fra midten af varmtvandsbeholderen er formentlig forbundet rigtigt til kedlen eller hvordan? Der skulle være en styring af varmtvandsbeholderen i kedlen, som måske prioriterer varmt vand frem for opvarmning, undersøg det. Måske virker prioriteringen ikke.

 


fase
Ja det ved jeg ikke lige for som sagt var problemet der også med det gamle fyr som vi udskiftede. Vi har haft huset i et år og det har altid været sådan. håbet det blev bedre med et nyt fyr men er åbenbart ikke der problemet ligger tror jeg
Kan godt være jeg spørger dumt da jeg ikke ved en s*** om det her, men findes der ikke en pumpe man kan sætter på varmvandsfremløb som går i gang når der er flow for at hjælpe det varme vand frem, istedet for en cirkulationspumpe hvor vi skal have lavet retur på osv.
Ja, det er jo skide irriterende, at fejlen også var der med det gamle fyr, men så må vi jo nok konstatere, at fejlen ligger i varmtvandsbeholderen eller styringen.
Hvis nu din onkel har samme varmtvandsbeholder, kan du så ikke lige prøve at se, hvordan kablet fra varmtvandsbeholderen er forbundet hos ham. Prøv at kontrollere forbindelserne i beholderen, for at se om alt virker som det skal.

fase
varmtvandsbeholderen blev jo også skiftet da det andet blev pillet ned.
Min onkel har ikke samme varmtvandsbeholder da hans fyr er et Vaillent men vvs firmaet der satte vores op påstår at det er fuldstændig samme opsætning og at begge beholdere virker ved tryk
Annonce
Hvad siger VVS firmaet til problemet? Hvis husene er ens, burde vand- og varmesystemerne også være det. Når varmtvandsbeholderen er ny, burde den ikke være moden til afsyring. Jeg har ikke flere ideer. :-)

fase
de påstår at rørføringen må være anderledes hvilket bare ikke passer. Nej har jeg heller ikke rigtigt men tak for supporten trods alt
Hvis der er varmtvandspriotering (motorventil) og den ikke virker, ville der enten ikke være varmt brugsvand eller varme i radiatorene. For den skifter netop når et af varmebehovet melder sig.
Hvis du får det til at virke, må du meget gerne skrive et indlæg om, hvad fejlen var. Vi venter med længsel og kolde tær.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis