Professionelt resultat - maling af stole

Hej alle

Jeg gad egentligt godt vide, hvordan træstole, køkkenlåger mv. egentligt bliver malet på fabrik. Hvordan fås resultaterne så perfekte? Skyldes det specielle tørrerum? To-komponent maling? En milliard lag? Særlig maling?

Jeg har købt sådan en Bosch maler-pistol. Det er top-modellen, men umiddelbart det arveste lort. Næsten uanset hvad jeg gør, ender malingen med at løbe. Jeg har forsøgt 1000 gange, med alle indstillinger.

Jeg har både forsøgt med hvid oliemaling (som bliver gulligt hurtigt) og plastikmaling.

 

Nogen ideer?


Gør det selv af princip - ikke at resultatet bliver bedre af den grund...
Hej alle Jeg gad egentligt godt vide, hvordan... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PeterR på 26-08-2016 13:56
Der glemmes, absolut ingen vand i luften. De store steder bruger rigtig mange penge på at luften er helt uden vand.

 

 

Nu er det meste maling vandbaseret, også den jeg brugte..

Men en vandudskiller er da en god ting, det koster ikke alverden..

Det er nok lige i overkanten med en køletørrere ..

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Det er så ikke kun at have, den "rigtige" sprøjtepistol og maling. Det kræver så også den rette teknik når man sprøjter, hvis man vil opnå det perfekte resultat :-) Jeg har adgang til fuldblods professionelt malerudstyr. Det kan godt være at en lille bitte dyse, koster det samme som 10 sprøjtepistoler fra Harald Nyborg, men hvis jeg ikke ved hvordan man maler/lakere på den rigtige måde, så vil det færdige produkt stadig blive noget juks.

Har ledt på nettet efter nogle videoer, der fortæller lidt omkring teknikken ved sprøjtelakering, men har ikke lige fundet noget brugbart. Så hvis jeg skal have malet noget i den nærmeste fremtid, så skal jeg nok lige lave en lille video i samme forbindelse ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu skal man jo heller ikke glemme at forarbejdet er alfa omega for at få et godt resultat
Jeg vil vove den påstand at man med tålmodighed kan opnå et ligeså flot resultat som autolakeren kan (dog med enkelte undtagelser).
Hvis man spartler og sliber til det er helt, helt glat, og derefter maler mange mange mange tynde lag, og derefter sliber, sliber, sliber, maler, maler, maler, og sluttelig polerer, så bliver resultatet også derefter.
At tro man kan male perfekt i et eller to hug, mener jeg er en narresut


Prøv at se dette galleri, da jeg jeg byggede højttalere.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis der er vand i luften og der bruges vandbaseret maling, ja så får man bare sådan en stor plet en gang imellem h. Det har det med ikke at forstøve men at hobe sig op. Det er bare hvad jeg har erfaret. Kan godt være det ikke bliver lige så pænt det jeg laver med sprøjten, men det går hurtigere, det er meget pænere end hvad jeg nogen sinde kan lave med en pensel. Det bliver pænere og pænere for hver gang. Men ihh hvor det sladrer om når forarbejdet ikke er 100%. Kan ikke forstå at du ikke kan finde noget på youtube.
Ellers se et par 100 afsnit af bil renoverings udsendelserne på Discovery.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også