Dårligt murerarbejde: Se billederne

Hej

Vi valgte desværre det helt forkert murerfirma da vi skulle bygge vores nye hus. Jeg har netop udført en bedømmelse på Ekspertlisten ( www.ekspertlisten.dk/firma/murerfir...s-29151075 ) men det løser jo desværre ikke de alvorlige problemer som vi står tilbage med. 

Er der nogen, som kan oplyse, om det vil være muligt at udføre lokale reparationer uden at hele huset (2 plan) skal omfuges ?

Se vedhæftede billeder:

 

Hej Vi valgte desværre det helt forkert... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke læst din anmeldelse (linket virker ikke), kun dit indlæg på denne side. Og her har du alle muligheder for at stå frem med dit fulde navn og adresse, hvis du vil fremstå seriøs. Hvis du ikke vil det, så slet håndværkerens navn fra dit første indlæg, så vi kan komme tilbage til at diskutere løsningen på problemet, i stedet for at svine navngivne firmaer til.

Jeg synes det er ganske usmageligt, at fremkomme med anonyme påstande på nettet, som modparten ikke har mulighed for at kommentere før skaden er sket.

jeg kan nu ikke se noget galt med det indlæg. han skulle måske ikke ha brugt det link. kan nu heller ikke se noget problem i at være anonym herinde. hvis du mener han skal stå frem med navn fordi han kommer med en udtalelse om et firma, så skal du jo også skrive dit navn for af komme med en udtalelse om hans indlæg. det her er sku da et anonymt forum. der er da ingen der står til ansvar for de råd og vejledning man skriver herinde.

jeg kan ikke se andre muligheder end at du selv må gå til en advokat, kan han heller ikke komme igennem til firmaet på en fornuftig måde så er der vist tilbage at advokaten må gåi retten med det, som sikkert vil udpege en syns og skønsmand og derefter vil retten komme med en dom som firmaet ikke kan komme uden om, eller det kan gå imod dig......
Det er da noget elendig murerarbejde - nok kan fugerne repr. men de lodrette (studsfuger tror jeg de hedder) synes da noget uens og sjusket udført. Bestemt ikke kvalitetsarbejde i mine øjne.
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men du skal ringe til dit forsikringsselskab, hvor du forhåbentlig har retshjælpsdækning. De sender dig videre til en advokat eller du kan selv komme med et forslag.

Det plejer vist at koste 10 % i selvrisiko dog min 2.500 kr. med retshjælpsdækning, men kontroler det i din police.
Annonce
Som udførende håndværker lægger vi vægt på altid at levere arbejde i håndværksmæssig god kvalitet. Vi lever af vores håndværksmæssige traditioner og er stolte over vores håndværk og arbejde. Og vi er selv af den opfattelse, at vi håndterer eventuelle reklamationer hurtigt og professionelt.

Derfor må vi med overraskelse konstatere, at der pågår en drøftelse af kvaliteten af vores arbejde på dette forum, uden at vi på noget tidspunkt er blevet gjort bekendt med, at den pågældende kunde har været utilfreds med vores arbejde i relation til fuger mv. Vi har således ikke haft lejlighed til at tage stilling til den pågældende kundes kritikpunkter vedr. fuger mv. Dette kan vi naturligvis kun beklage, men samtidig opfordre den pågældende kunde til at henvende sig til os, såfremt der måtte være utilfredshed med det arbejde, som vi har afleveret.

Det pågældende arbejde er blevet afleveret for flere år siden og vi har ikke mulighed for på det foreliggende grundlag, som det fremgår af dette forum, at tage stilling til, hvorvidt der er tale om en reklamation, som vi kan anerkende.

Ovenstående skal opfattes som en opfordring til at henvende sig til os, såfremt der er tale om en reklamation. Ovenstående skal ikke opfattes som et debat- eller diskussionsoplæg, men en konstatering fra vores side – naturligvis som et partsindlæg.

Med venlig hilsen

Murerfirmaet Bjerregård Pedersen ApS
hov !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Det er godt nok noget "møgarbejde" der er udført, men desværre ser jeg det jævnligt i min hverdag!

Det er helt fint at murerfimaet vågner op, men i sådanne situationer plejer de bare at tilbyde at fuge lidt murværk om, og det ser ud til at det er et ret omfattende arbejde det drejer sig om.

Som "Bygningskonstruktør" skriver, bør du have en murerfaglig ekspert ind over, og jeg er ret sikker på at du får brug for en advokat senere i forløbet.

Det med retshjælpdækning fra dit bygningsforsikringsselskab klarer advokaten, så der behøver du ikke selv at gå i gang.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis