Fotoprogram til redigering

Jeg har en masse fotos liggende på PC'en i forskellige mapper. Jeg vil nu gerne lægge billederne i en rækkefølge som jeg selv vælger og så lægge billederne på et USB stik, så jeg kan præsentere et diashow.
Er der nogen der kender et redigeringsprogram som kan bruges til dette ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

"...et USB stik, så jeg kan præsentere et diashow..."

Hvor vil du gøre af det USB stik. Skal det sættes direkte i et TV, eller foregår præsentationen via en computer ?


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Regmos
Jeg planlægger først at få sat billederne i orden i en ny mappe i en rækkefølge som jeg selv bestemmer (ikke i datoorden). Når jeg så har fået lavet den nye mappe vil jeg kopiere filen over på et USB stik eller på en DVD skive, så jeg kan se billederne enten på TV'et eller på PC'en.
Har du en god idé ?
Mvh. Thorkild
Hej igen
En ekstra kommentar.
Jeg har prøvet at lave en ny mappe og så kopieret fotos fra de andre mapper over til den nye mappe. Men når jeg gør det, så lægges billederne automatisk i datoorden (dvs. den dato hvor fotoet blev taget) i den nye mappe og ikke i den rækkefølge, som jeg kopierer dem over i den nye mappe.
Mvh. Thorkild
Når du har kopieret over i den nye mappe højreklikker du med musen på et billede og du kan vælge at omdøbe dem, så du får det laveste nummer med den du vil have først som nr. 1 f.eks. 1_skitur 2_skitur ------ 103_sommerfest
Så kan du både kende dem på navnet, og du kan vælge at gemme dem under navn, som derved bliver i stigende nummerorden.
Hvis du starter lidt mere fleksibel kan du jo navngive dem 10_skitur - 20_skitur - 1030_sommerfest. Hvis du så fortryder og ønsker plads til en imellem de andre kan den hedde 15_fald på skitur. Og der er stadig plads til flere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Du laver om på filnavnet som her; "01_filnavn" eller på en anden måde. og højreklikker i vinduet.

Hilsen Martin

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Annonce
Hej ev elmand og Martin

Super.

Tak for svaret.

Det funker !!

Mvh. Thorkild
SUPER både at det virker for dig og med tilbagemelding

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv at installere FastStone Image Viewer. Det koster gratis og er mit favoritbilledprogram

Direkte download

Når du har gjort det, så højreklik på mappen med dine billeder, vælg Browse with FastStone og sortér/omdøb som vist herunder.

Navnemønstret kan du selv tilpasse.

### repræsenterer en tæller med tre cifre. Et # pr. ciffer.

_ er bare en streg.

* repræsenterer det originale filnavn.

Når du er tilfreds, så markér alle billederne, vælg Opret øverst i FastStone og klik på Opret Dia-show.

Det åbner en dialog med en masse muligheder, som du selv må eksperimentere med. Når du sætter/fjerner flueben ved de forskellige muligheder, vil der ofte dukke en lille [...] op. Klik på den og se hvad du kan.

Når du er færdig, så Gem dine anstrengelser. Det resulterer i en enkelt (.exe) fil, som du kan slæbe med dig, og afspille på en vilkårlig PC. Start med at øve dig med nogle få billeder, ind til du har styr på de mange muligheder.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Regmos

Tak. Det vil jeg prøve.

Mvh. Thorkild
Til Regmos.
Lidt uden for spørgsmålet, men hvilket program bruger du til at lave dine animationer med?

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis