Gulvvarmeshuntens opbygning

Hej
Jeg har erhvervet mig en gulvarmeshunt der tidligere har været anvendt på centralvarme.
http://www.spic.dk/images/29428184_3961454847490.jpeg

Fremadrettet er meningen det skal anvendes på fjernvarme.

Indløbet sker ved RAVK-ventilen, der måler på temperaturen i fremløbet. Termostaterne, samt flow styringen sidder på fremløbet.

Mit spørgsmål er egentlig om det er muligt at anvende det på den her måde eller det RAVK-ventilen skal på returen? Og er der andet I mener vil være mere hensigstmæssigt?

Mvh

Thomas
Ps. sig til hvis I ikke kan se billedet eller der er brug for uddybning


Mvh
Thomas
Hej Jeg har erhvervet mig en gulvarmeshunt der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Må hellere sige "normalt" i frem, da den også kan bruges i retur...
Har også læst mig frem til det måske ikke er den optimale ventil, men i første omgang regner jeg med det nog skal gå. 😉
Grunden til jeg tænkte den skulle være på returen var min uvidenhed at uden en lukning på returen, ville vandet løbe ud og ikke løbe tilbage i shunten når pumpen kører. Jeg ved godt det ikke sker i en termostatstyret radiator, hvor ventilen sidder på fremløbet og princippet er er jo lidt det samme.

Mvh
Thomas
Den ved jo ikke hvad den styrer Men kan se danfoss også bruger den til gulvvarme i deres nye "bog" http://heating.danfoss.dk/download/vvs-guide/
Anlægget er sat til og den første kreds er sat på. Endte med at vende det lidt om, så telestaterne sidder øverst, da jeg ikke var sikker på de kunne tåle vand, hvis der skulle være utætheder.

Jeg har dog et problem, pumpen vil kun køre rundt på trin 3 og den bliver samtidig varm, efter tid. Den sidder på returen, hvor vandet er 28 grader, så den burde blive kølet ned. Tager jeg pumpen af huset, kører den fint rundt på alle trin.Så det kunne tyde på modstand i systemet men kan det være pumpen skal flyttes?

Mvh
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis