kabel til vindmølle.

Hej.. 

sidder og roder med planlægning og dermed indkøb af vare til opstart af vindmølle.

denne er på 1500 W, 48 volt.....

.......

1. der kommer to tynde ledninger ud af vindmøllen.. ca. 4 kvmm. de skal overføres til 16 mm.. men hvorfor ? svageste led er vel afgørende ?

2. i stedet for blød 16 mm kabel. kan jeg bruge 5x2.5 instalationskabel i stedet ?

 

pft 

henrik

Hej..  sidder og roder med planlægning og dermed... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare køre de 48V direkte ned i en 48v varmepatron? Det havde jeg tænkt mig at gøre, prisen for at gemme strømmen i bilbatterier smadre projektet, den mølle levere jo kun 1500W ved noget der ligner 12m/s, og det er der godt nok ikke meget af i dk, snitvinden ligger ret lavt. Jeg har regnet en del på det med de små møller..

Mvh

Morten

Har ikke helt bestemt mig for endnu hvor strømmen skal ende. Jeg usædvanligt godt i forhold til vind... Men ville gerne have en fornemmelse af hvor strøm jeg producere, og det er lidt usynligt hvis det løber direkte i vandvarmeren. Det er jo også lidt en leg her
Har ikke helt bestemt mig for endnu hvor strømmen skal ende. Jeg usædvanligt godt i forhold til vind... Men ville gerne have en fornemmelse af hvor strøm jeg producere, og det er lidt usynligt hvis det løber direkte i vandvarmeren. Det er jo også lidt en leg her
Har ikke helt bestemt mig for endnu hvor strømmen skal ende. Jeg usædvanligt godt i forhold til vind... Men ville gerne have en fornemmelse af hvor strøm jeg producere, og det er lidt usynligt hvis det løber direkte i vandvarmeren. Det er jo også lidt en leg her
Skrevet af Hschh på 18-12-2015 07:06
Har ikke helt bestemt mig for endnu hvor strømmen skal ende. Jeg usædvanligt godt i forhold til vind... Men ville gerne have en fornemmelse af hvor strøm jeg producere, og det er lidt usynligt hvis det løber direkte i vandvarmeren. Det er jo også lidt en leg her

Du kan da altid måle, hvor din producerede energi bliver brugt, så send den dog i en vandvarmer, det ville da være bedre end at lade akkumolatorer op. Hvad vil du forøvrigt gøre med energien i akkumolatorerne?

 

 


fase
Annonce
Hvis det primært er for at følge produktionen, er der jo ikke noget i vejen for at måle, hvor meget effekt du putter i vandvarmeren.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Havde en fix ide om at lade det gå i en lyskilde, eller et varmeapp.. 500-1200 watt. Dermed ville energien blive ret mærkbar.
Havde en fix ide om at lade det gå i en lyskilde, eller et varmeapp.. 500-1200 watt. Dermed ville energien blive ret mærkbar.
Havde en fix ide om at lade det gå i en lyskilde, eller et varmeapp.. 500-1200 watt. Dermed ville energien blive ret mærkbar.
Havde en fix ide om at lade det gå i en lyskilde, eller et varmeapp.. 500-1200 watt. Dermed ville energien blive ret mærkbar.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis