Hvad er dette fænomen ?

Har idag på ydermuren til vores bryggers fundet en mindre område med hvid svamp eller skimmel el lignende ?? På indersiden stå både en vaskemaskine og en kondens tørretumbler, men der mærkes ikke fugtigt på væggen indvendigt ved vandhanen. Hvad er dette fænomen ?
Har idag på ydermuren til vores bryggers fundet en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du ikke lige lade dig spise af med en bøjning nede i gulvet. Men få undersøgt om hele gulvisolering er blevet vådt, og dermed har forvoldt skade på andre rør der ligger dernede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
....ja du sir noget Erik, men jeg håber at den håndværker selv ved hvad han skal kigge efter, for at afdække skadens omfang. Jeg er iøvrigt ikke glad for at ydermuren har trukket vand op, pga. evt frostsprængning.

Problemer er jo nok, hvis man ikke selv er byggeteknisk sagkyndig, at sikre sig at man får den rigtigte betjening i sådan en forsikringssag. Hvor meget nyt rør skal forsikringen ligge, måske bare bøjningen ? Jeg vil ihvertfald bede vedkommende håndværker informere mig, hvilke tiltag han mener vil afhjælpe dette brud. Kan gulvisoleringen tage skade af at have været udsat for en gang vand ?
......dagens føljeton

Så var der besøg af en VVS er her til morgen, der havde til opgave at hugge hul omkring bukket på vandrøret i bryggerset. Ingen brud på vandrøret......derefter huggede han op omkring afløb.....intet brud på afløbet .

Jeg havde jo osse fokus på det hvide saltudtrækning på ydersiden af muren, og han mente måske at det var et selvstændig sammenfaldende problem, således kunne der ovenover hulmuren måske være en defekt tagsten. .......Negativt - det checkede jeg med det samme.

Så der skal en seperat sporing til at finde skaden. Vi kunne sammen se på vores vandmåler at der ved stilstand, er et forbrug på 8l/timen.

NeXT step i denne sag......onsdag næste uge kommer der en sporing..., som helt sikker skal finde årsagen til forbruget.

...han var iøvrigt så flink at skifte vores hane med en ny.
godt at høre opfølgningen og håber du får svar på årsag/sted !

vedr frostsprængninger i ydermur (som nok har fugt optræk) så er jeg på bølgelængde !
evt kunne du anskaffe dig en "Vintet-måtte" og ligge op af stedet denne vinter.

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis