VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...

HJÆLP...!!!

Min motor kan pludselig ikke start.... der er vand på stemplerne... og vand i olien.....
Nogen med en god ide...???
Evt en pensionist omkring Næstved, der laver motorer på plejehjemmet...???

mvh Michael
(Det lyder ikke som en reparation for en pensionist,,,,,)


 

HJÆLP...!!! Min motor kan pludselig ikke... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skulle søge efter noget nyere?
VP 2001-2-3 var oprindeligt ikke ferskvandskølet, så hvis der eftermonteret en ferskvandskøling, kan man risikere, at kølekanaler osv. er tilstoppet. Denne serie var heller ikke Vp' s bedste. Jeg har en bekendt, som nu for 3. Gang har måttet renovere sin 2001.

1691
Godt nok i Hobro, men måske et forsøg værd?
Du kan prøve at ringe, 20314575, han hedder Benny, bor ved Hobro, han er en ældre mekaniker der gør meget i bådmotorer og gear, og har også renoverede motorer, og vil sikkert gerne havde den gamle i bytte.
Hvis du går efter en nyere motor og vil genbruge de gamle dele, så kan du måske få en motor uden gearkasse (hedder Bobtail), men husk at det hele skal passe sammen.
Motorens omdrejningstal, gearkassens reduktion og propelstørrelsen skal gå op i en højere enhed, hvis noget skal genbruges.

1691
P.S. Får du fat i en ferskvandskølet motor (det bedste i det lange løb), så skal du også sørge for, at søvandsindtaget har den rette størrelse, da varmeveksleren skal have stor vandgennemstrømning. Hvis du ikke har et søvandsfilter, så må du også montere et sådant.

1691
Annonce
Jeg har fået tilbudt en 2002 ferskvandskølet... til Kr 20.000 men jeg kan jo risikere det samme igen...

 

Det forekommer dyrt. Er ferskvandskølingen eftermonteret, så risikerer du tilstoppede kølekanaler m.v. Den sidste motor blev lavet omkring 1991, så den er nok 25 år gammel.

1691
Shit..... Det ender vist med en påhængsmotor.... Alt andet lyder dyrt....

En marine mand fortalte mig lige at jeg selv kan ha forårsaget vand på cylinderne... Hvis jeg har tørnet motoren længe (det har jeg) så kan man risikere at den suger kølevand ind ovenpå stemplerne fra udstødningen....

 

Den med påhængsmotoren er ganske utilfredsstillende. Få lavet en kompressionstest, er der kompression på begge cylindre, bør du nok overveje at få toppen af og tjekke det hele. Så kan du måske nøjes med nye pakninger og en rensning af det hele.
Hvor ligger din båd? Du kan evt. få en fornuftig fagmand til at kigge på det.

1691
Jeg ligger i Næstved...

 

Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis