Toilet lugter med gult/brunt vand

Hej med jer.

 

Vi har et gæstetoilet der lugter. Det er lidt i perioder der lugter. Lugten er en blanding af kattepis og amoniak. Det er ikke fordi det tørrer ud, da vi hælder en spand vand i det hver dag. Vandet i kummen bliver også gul/brunt.

Nogen der ved hvad det kan skyldes? Vi fik renoveret kloak sidste år, men problemet var der også før.

Hej med jer.   Vi har et gæstetoilet der... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme problem....plumret stinkende vand i kummen. Vi har 3 toiletter i huset, men dette problem forekommer kun på toilettet i stueetagen. Kan man komme ind i cisternen og rense på et moderne IFÖtoilet? Jeg tænker der må være en eller andre bakterie derinde? Men der er jo intet “låg” som i gamle dage.

Har du ikke et billede af toilettet. IFØ laver jo forskellige toiletter. Hvis toilettet er af typen, hvor man trækker i en knop for at skylle ud, skal knoppen og møtrikken under skrues af, så du kan få låget af. Er det med en knap, der vælger mellem stort og lille skyl, skal knappen vippes af ved at holde knappen nede i den ene side og stikke en skruetrækker ind i åbningen, så knappen kommer af. Dernæst skrues møtrikken under af, og du har nu adgang til cisternen.

fase
Takket være youtube har jeg nu skilt og samlet toilettet og renset al kalk etc ud og indstillet den til at skylle med mere vand. Så må vi se om det hjælper.... er det normalt at der ligger lidt vand nede i skålen under plastikcisternen? De 2 vandudløb er jo ikke voldsomt tætte...det er grove sammensatte plastrør, men sådan er toilettet jo konstrueret🤔
Der skal ikke ligge vand andre steder end i plastikcisternen og skålen (den du sidder på). Måske er der en utæthed mellem plastikcisternen og wc skålen. Der kan forekomme en smule kondensvand mellem de to beholdere, cisternen består af. Cisternen er delt op i to for at undgå kondens udvendig på porcelænsdelen af cisternen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis