gulvvarme uden varme.

Hej LDS. Min gulvvarme på begge mine badeværelser er i nattens mørke stukket af! Der er ikke reguleret på det eller lignende og alle radiatorer i huset fungere fint. Opvarmningen er pillefyr og badeværelserne er de eneste rum i huset der har gulv varme......!?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en gætte konkurrence? Du må komme med noget mere info her.. Kører gulvvarmen med blande shunt? hvordan er gulvvarmen tilsluttet? og hvordan styres temperaturen i de to rum? Fortæl fortæl

Mvh

Morten

Er der gulvvarmeblandekreds til din gulvvarme? Hvis ja, så tjek din pumpe.
Er reguleringen via returløbstermostat, elektronisk rumtermostat eller andet? Hvis rumtermostat, så tjek om der er liv i gulvvarmestyring.

Prøv at beskrive dit system så detaljeret som muligt og suppler gerne med billeder. På den måde får du den bedste hjælp herinde.
Nu forlanger i det umulige!;-) Jeg aner absolut intet om gulvvarmen....andet end den er rar at ha!:-) kan afslører at gulvvarmen er termostat styret, én termostat til hvert badeværelse! Jeg mindes bestemt ikke at der er nogen form for pumpe foruden min cirkulationspumpe....

Skyldes nok at det er mest almindeligt at dem der har pille fyr, også ved noget om hvordan det fungere. Men har du tjekket om din cirkulations pumpe køre ? om den eventuelt kan stilles op til at leverer noget mere. Du kan også stille på termostaterne til badeværelses gulvet så de levere mere !

Pumpen kører eftersom jeg har rigeligt med varme i mine radiatorer. Det er opstået pludseligt, så din tese om at det skyldes manglende viden om mit fyr er på tyndt grundlag Jørgen. Jeg har ikke ændret indstillinger det sidste halve år og det kører derud ad!:-) Jeg kender dog intet til mine gulvvarme....huset er overtaget med etableret gulvvarme, så derfor har jeg aldrig rodet med det før....
Annonce

Jeg fik vist fomuleret det forkert, der er en bred opfattelse af at har man et pille fyr har man nærmest også den lille maskinmester eksamen eller sådan noget.

Jeg kan jo bare se på naboen der bor til leje, han har fået at vide at han skal fylde piller i magasinet hvis han vil have varme, og det er så det.

Hehe Jørgen Pillefyr er heldigvis nemme at have med at gøre, selv jeg kan finde ud af det

MortenBruun: det skulle lyde underligt hvis begge dine gulvvarme ventiler, skulle holde op med at virke på samme dag, så lad os udelukke det
Men så ville jeg nok kigge der, hvor de samlet kommer frem og retur, fordi det kunne jo lyde til at enten kan de ikke få varmt vand, eller også kan de ikke komme af med det Du må ligt på jagt og finde ud af hvor frem og returløb er..

En tanke.. har du mistet tryk på dit system?

Mvh

Morten

hvis du har trådløse termostater til din gulvvarme, kan det være de skal ha nye batterier !


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Rolige så advanceret er det slet ikke:-) af mystiske og uforklarlige årsager er gulvvarmen på vej retur! Da jeg kiggede til fyret ved konstatering af den manglende varme, stod fyret og hyggede sig på 63 grader og med en ydelse på 54%.....så der burde have været rigeligt med overskud i kedlen. Jeg tager mig foreløbig til takke med varmen er på retur og tænker det må efter ses når jeg skal lave min første sal, hvor alle installationer alligevel skal ses efter og tilpasse husets nye form....tak for de hurtige svar;-)
Spændende

Mvh

Morten

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis