Indbygningspot i badværelse

Hej allesammen,
I badeværelset har jeg to væglamper (vist med gult stjerner) som driller tit. Da det er nogle gammeldags lamper så istedet for skifte dem ud så tænker jeg på LED indbygningspots.
Jeg har lavet en lille fin tegning der viser hvordan rummet ser ud. jeg har tænkt på installerer 2 spots vist med grønne cirkler er.
Hvordan er reglerne mht placering ? Hvad med damspæren? Damspærren er jeg helt nyt i , så jeg håber en venlig sjæl der vil hjælpe
LED spots har jeg kigget på dem her : http://www.ranlight.dk/Shop/badlamp...ingss.aspx

 


På forhånd tak :)

Hej allesammen, I badeværelset har jeg to... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dampspærre er ikke en ny opfindelse. Tidligere hed det alucraft, og var som en alu folie med papir på den ene side. Det er ikke holdbart, så når man begynder at røre ved konstruktion eller presser det lidt med f.eks. spots, går det i stykker. Du kan købe dem som du ønsker, og lade ham montere. Og en ting du kan gøre for at spare lidt på hans timer: Tag isolering og andet væk fra området over rummet, og læg det pænt lidt væk. Og læg det på efterfølgende (ligeledes pænt og tæt)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
For at forstå det rigtigt:
Når min gulv-til-loft højde er 2,8meter, så er alle de områder der er over 2,25meter højt, betegnes for område 3 ikke?
Det vil sige at at jeg kan sagtens får installeret et Område 3, led-spot, i loftet ovenover bruse området?

 


På forhånd tak :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ok, jeg kravler nok op i loftet imorgen og løfter isolering for at se om hvilken type damspære der er. 

Og jo tak det en god ide at gøre det. Jeg har også tænkt på at markerer hvor spotsne skal være , samt typer.


På forhånd tak :)

Det er bedst at have dem hjemme. Så kan han med det samme se hvad de bedste muligheder er. Du kan have alle de spots du vil inde over bruseniche. Bare de holder sig over 2,25 m.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Også 230v ikk?

På forhånd tak :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja alt el må installeres i zone 3, også spot på 230v
Perfekt.

Så må jeg igang.

Jeg håber ikke han svarer som vvs manden jeg ringede til

Jeg ringede og spurgte om han kunne give mig et pris på udskiftning af et ventil. Så siger han det koster 1000kr plus moms. Så sagde jeg tak for det, og at jeg lige vender tilbage da jeg afventer svar fra en anden også.
Så siger han det gider vi ikke, så må du tage den anden. Så sagde jeg jamen der er ingen grund til blive sur over det, det helt normalt undersøge priserne. Så siger han at der er mange der gør det og vi bruger masser af tid på det. Så afsluttede jeg opkaldet.
Den anden gad overhovedet ikke, han sagde fin en lokalt selv om han var lokalt

På forhånd tak :)

Da nogen "flinke" vvsere i har derovre
Ja meget flinke hehe

På forhånd tak :)

Må sige de eneste gange jeg har værert en smule ubehøvlet, er når folk mener de nærmest skal ha hele huset renoveret, pga. en lille rørskade... Men det plejer og lyde "nu har jeg betalt til forsikringen i xx år, så nu har jeg krav på......."
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også