pære på 120 Volt isat vores 230 volt system?

Ja måske et mærkeligt spørgsmål, men min svigerdatter har købt nogle fatninger samt pærer i USA og kom så til at se på pærerne at der står 120 Volt.

Hvad sker der ved pærerne? Springer de bare eller for de så meget power at de springer? 

Nu kører USA jo med 60 Hz men det har vel ikke så meget at sige ved en pære derfra?

De fatninger hun har købt, kan der også være et problem med dem ift til vores fatninger ?

Ja måske et mærkeligt spørgsmål, men min... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan man JE--NS Jeg fik engang en opgave. En fra Vietnam, havde fået en riskoger med hjem, 110 volt. Der skulle en transformator til. 220/110 Volt ca. 1800 W. I en 300x300x200 mm stål boks på køkkenvæggen, Jeg frygtede reaktionen da hun så den, men hun blev så glad.

Foriøvrigt er de "pæne pærer" der ofte sidder som lampetter i kirker 110 volt, og derfor monteret 2 og 2 i serie.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
tror det bliver et nyt projekt med nogle fatninger vi bruger her i EU istedet. Selv om de sættes i serie så mangler jeg jo den tredje fatning alligevel.
Selve fatningen har jeg fået et link af. Det er godt nok en amerikansk ebay men er nok alligevel importeret fra Kina. Er bange for at trådene fra ledningerne kommer ud at røre huset.
http://www.ebay.com/itm/Solid-Brass-Light-Socket-6-Finishes-Vintage-Industrial-Lamps-Pendants-3way-Knob-/121032293595?pt=US_Lighting_Parts_and_Accessories&var=&hash=item1c2e163cdb

De er godt nok fine, og så vidt jeg kan se står der 250 W - 350V på dem. Det ser ud som om der er et isoleret rør stykke, der kommer op forbi klemmerne. Som altid skal man jo montere ledninger omhyggeligt i klemmer så der ikke stritter korder ud. Jeg ville ikke være nervøs for at bruge dem. Skal du bruge pærer i den størrelsesorden, skal ledning være varmefast.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
nej har også set det. Problemet er dog blevet sådan at de unge mennesker har fjernet det isoleringspap som sad inde i fatningen?

Nå sådan nogen "fjolser" så er de også selv ude om det


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
jeg har godt nok nogle Tyller som kan glemmes på de bløde ledninger, men der er ikke meget luft ud til siden fra klemmerne af. Også åndsvagt at klemmerne ikke sidder i toppen på fatningen
Når det ikke er originalt indhold, sååå ? ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ja det er dumt at lave noget som nogen vil være så uheldige at få stød af. Ved ikke om det er noget bestemt pap der er sat i?
har fundet pærerne her og der står at de er til 120 volt men kan også bruges til 240 volt? http://www.ebay.com/itm/Tubular-Light-Bulb-Smoked-Amber-Glass-Vintage-Edison-Style-Repro-30-Watt-/120965986135?pt=US_Light_Bulbs&hash=item1c2a227757

Der står at Watt angivelse er beregnet efter 120V og at de er kompatible for 240V lande ! ! Jeg kan kun se dem som almindelige glødepærer. Og naturligvis kan det være 240 volt pærer der bruges til 120 volt. Her kommer der så en svagere blød belysning.
Så er det kun at prøve, De vil så lyse væsentlig mere, og vil bruge 120 Watt.

Jeg glæder mig til at høre resultatet af afprøvningen snarest.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis